Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 21 |
Stále v řešení: | 8 |
Dne 7. 7. 2022 jsem uzavřela s Cestovní kanceláří DER Touristik CZ a. s. s obchodním zástupcem 024 spol. s r. o. (EXIM PARTNER PROSTĚJOV) v destinaci Turecko - Bodrum v hotelu Costa Luvi od 1. 8. 2022 - 8. 8. 2022 s odletem z Letiště Praha. Dne 7. 7. 2022 jsme uhradili cenu za tento zájezd.
Dne 1. 8. 2022 až po příletu do Bodrumu nám zástupkyně Exim Tours oznámila, že nebudeme ubytovaní v hotelu Costa Luvi v Gümbetu, ale asi 30 km vzdáleném hotelu Ladonia vzdáleném 4 km od centra nejbližšího města Turgutreis. Takto podvedených lidí jenom v našem letu bylo více.
Po příjezdu do hotelu Ladonia ve večerních hodinách jsme dostali jeden pokoj s manželskou postelí a nestabilní palandou místo rodinného pokoje se dvěma ložnicemi, za který jsme ve smlouvě připláceli. Z důvodu nestabilní palandy byla donucena dcera spát na zemi z důvodu možného pádu z palandy. Sociální zařízení bylo špinavé, zdi flekaté, na místech zatřené jinou barvou a na zdi byly stopy po exkrementu. Přívodní kabel pro fén byl přímo zazděn pod omítku. Pokoj neobsahoval žádnou židli, pokoj obsahoval malý balkon, jehož zábradlí bylo porostlé květinami, takže jsme neměli vůbec žádné místo k sušení vlhkých věcí. Židle by se na balkon snad ani nedala umístit. Úroveň hotelu nesplňovalo hodnocení kvality ****, ale dle našeho odhadu z předchozích dovolených kvalitu **. Hotel je bez certifikace, jednalo se spíše o ubytovnu pro přilehlý sportovní areál. Podávané jídlo taktéž nedosahovalo kvality ****, což svědčí třídenní střevní problémy spojené s horečkou, se zvracením našich dcer a také s podobnými problémy dalších několika lidí. Video a fotky jsme zaslali přes aplikaci WhatsApp pracovnici prodejce zájezdu v Prostějově pí. N.
Po příjezdu delegátky Mgr. H. R. jsme ihned reklamovaly pokoj, protože jsme ve smlouvě měli stanovený rodinný pokoj za příplatek. Delegátka pouze dokázala domluvit další pokoj pro dvě osoby, kde se ubytovaly dcery, který byl vzdálený od původního pokoje asi 15 m, takže smluvně garantovaný rodinný pokoj nebyl dodržen. Po delegátce jsme požadovali přemístění do námi vybraného hotelu, nebo odpovídajícího hotelu, ale ta nám sdělila, že všechny hotely jsou plné, tudíž přemístění není možné. Stejné problémy s přemístěním řešili další účastníci zájezdu. Delegátka nám sdělila, že každý, kdo si objednal zájezd v červeneci 2022, tak do hotelu Costa Luvi nebude umístěn z důvodu jeho plné obsazenosti.
Na stránkách hotelu Costa Luvi, které také inzerujete, je uvedeno, že vzdálenost do centra města je 300 m. Tím, že jste nás přesunuli, bylo centrum města vzdáleno 4 km. Vzhledem k tomu, že v tomto roce podstoupil manžel transplantaci chrupavky v koleni, cesta do tohoto nejbližšího města a zpět byla pro naši rodinu možná pouze místním taxi za poplatek 10 euro. Z tohoto důvodu jsme si vybrali umístění do hotelu Costa Luvi blízko centra města a ne do jiného hotelu vzdáleného tak daleko od centra jiného města.
V průběhu dovolené řešili podobné problémy několik českých rodin a jen co víme, tak reklamační protokol podávaly další rodiny a delegátka nám sdělila, že tyto problémy řeší každý den. Při telefonátu s prodejcem zájezdu v Prostějově nám bylo sděleno, že nám pomůže jen delegátka v místě, delegátka nám zase sdělila, že za nic nemůže, s přesunem nám nepomůže, že za to může produktový manažer Exim Tours a maximálně nám pomůže s výměnou pokoje.
Po našem odjezdu už 17 lidí se spojilo a řeší podobné problémy s reklamací zájezdu, což donutilo přijet delegátku V. z Eximu na Egejskou riviéru, která tam pouze udělala humbuk, ale s přemístěním do jiného hotelu jim nepomohla. Dokonce dostali ubytovaní příslib, že věc přijede řešit nějaký nadřízený, ale nyní ubytovaní v hotelu Ladonia se to už nedozvěděli, jestli přijel nebo ne.
Na základě výše uvedených skutečností, kdy byla porušena smlouva a tím, že nám zkazili celou dovolenou a měli jsem další nepředpokládané výdaje, proto jsem požádala podle § 2537 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, o peněžní kompenzaci s ceny zájezdu. Výši kompenzace jsem také ihned uvedla v reklamačním protokolu v místě zájezdu.
Smlouva o zájezdu do Turecka na Egejské riviéře
Požadujeme finanční kompenzaci ve výši 70 %. V takové výši proto, že kromě letenek jsme opravdu prožili něco strašného bez možnosti přemístění do zasmluvněného hotelu nebo dřívějšího odletu a protože nám prodali úplně něco jiného, něž jsme si vybrali
|
Tweet |
Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby jiné osoby (§ 2542 občanského zákoníku).
Vyskytnou-li se po odjezdu podstatné vady zájezdu (v případě ubytování je takovou vadou změna umístění, hlavních znaků a odpovídající turistické kategorie, v případě stravování nedodržení ujednaného stravování), nabídne pořadatel bez dodatečných nákladů pro zákazníka vhodné náhradní řešení, pokud možno stejné nebo vyšší jakosti, než jaká byla sjednána ve smlouvě, aby zájezd mohl pokračovat (§ 2538 občanského zákoníku).
Zákazník má právo na náhradu škody, vytkl-li vadu podle § 2537 občanského zákoníku, tedy bez zbytečného odkladu s určením přiměřené lhůty k odstranění vady. Neodstraní-li pořadatel vadu v této přiměřené lhůtě, má zákazník právo odstranit vadu sám a požadovat náhradu nezbytných nákladů (§ 2537 odst. 4 občanského zákoníku). Při porušení povinnosti, za niž odpovídá, nahradí pořadatel zákazníkovi bez zbytečného odkladu vedle škody také újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen. (§ 2543 občanského zákoníku).
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.
Uzná-li podnikatel reklamaci jako opodstatněnou je povinen vrátit spotřebiteli přiměřenou část kupní ceny zájezdu. Podnikatel by měl bez dalšího vrátit stanovenou část kupní ceny v penězích. Podnikatel může vystavit spotřebiteli poukaz na další služby pouze v případě, kdy s vystavením poukazu spotřebitel výslovně souhlasí. Není možné spotřebiteli vnutiti poukaz proti jeho vůli.
Zamítnutou reklamaci může spotřebitel rozporovat u soudu, s pomocí advokáta zabývajícího se spotřebitelskými spory, např. k dispozici na https://www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.