Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý deň,
dňa 14.8.2022 som zakúpila lístky na vlak od spoločnosti LEO Express pre skupinu 5-tich ľudí (107,70€). Lístky do Prahy na spoj č. LE1252 o 01:08 zo stanice Liptovský Mikuláš ktorý odchádza dňa 26.8.2022, keďže som spravila chybu v dátume, chcela som to na 27.8, lístky som stornovala do pol hodiny od zakúpenia a spoločnosť LEO Express som požiadala o vrátenie peňazí späť na kartu, keďže lístky boli uhradené platobnou kartou. Hneď po vystornovaní zásielky som zakúpila pre skupinu piatich osôb lístky na vlak do Prahy (cez Leo Express) na iný dátum,(platila som zase cez moju kartu, ďalších 102,90€, lebo mi prišiel email, že mi finančné prostriedky budú vrátene rovnakou platobnou metódou do 4-5 dní.
Po tejto skutočnosti som si všimla(až po zakúpení ďalších lístkov), že mi peniaze boli pripísané prostredníctvom kreditov do Smile clubu. Keby som vedela, že po stornovaní lístkov mi budú peniaze pripísane vo Smile clube, tak zaplatím tie ďalšie lístky cez Smile club. Pri zadávaním emailu do aplikácie Leo Express som si nevšimla, žeby som s niečím takýmto súhlasila ani som na potvrdenie účasti vo Vašom klube nebola vyzvaná. Nezdá sa mi teda spravodlivé voči vaším zákazníkom, ktorí Vaše služby nevyužívajú pravidelne a kúpia si u Vás lístok len jednorazovo, kvôli svojej ceste z akýchkoľvek dôvodov a následného storna aby prišli o svoje peniaze v nemalých sumách.
Keďže moje cesty nie sú pravidelné a necestujem vlakom Leo kredity nevyužijem. Spoločnosť Leo esxpres som kontaktovala emailom o vrátení peňazí, avšak dostala som odpoveď, že zmluvné podmienky Leo Express to nedovoľujú a nie je možné Leo kredity vrátiť spätne na účet.
Týmto žiadam spoločnosť Leo Express o vrátenie peňazí spať na účet, pretože sa mi to nezdá spravodlivé aby som kvôli takejto nepozornosti prišla o svoje peniaze. Som si vedomá, že mi bude strhnutá nejaká malá čiastka poplatku za storno lístka ale žiadam svoje peniaze späť a nie Leo kredity, ktoré nevyužijem.
Očakávam seriózne riešenie zo strany spoločnosti Leo Express.
S pozdravom
Auxtová
Lístky na vlak
Vrátenie finančných prostriedkov 107,70€ na účet.
|
Tweet |
Příslušné ustanovení smluvních podmínek lze vyhodnotit v kontextu daného případu jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné. Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Auxtová,
je mi líto, avšak žádost o vrácení leo kreditů zpět na bankovní účet Vám nemohu uznat, a to z následujících důvodů. Jízdenku jste si zakoupila přes naši mobilní aplikaci. Nákup jízdenky přes aplikaci je možný pouze po registraci do našeho věrnostního programu Smile Club. Vzhledem k tomu, že jste z minulosti neměla aplikaci registrovanou pod zákaznickým účtem, byla jste vyzvána, abyste si zákaznický učet založila. Součástí této výzvy byla informace, že souhlasíte s podmínkami věrnostního programu. Pro dokončení samotné registrace bylo nutné vyplnit jméno, příjmení, emailovou adresu a heslo, a před potvrzením opět stejné upozornění na podmínky. Váš zákaznický účet byl založen v čase 10:26 a nákup jízdenky přes aplikaci proběhl v čase 10:47. K výše zmíněnému vyjádření dTestu, že vrácení formou voucheru nebo leo kreditu je přípustné za podmínky, že spotřebitel udělil souhlas, což se ve Vašem případě stalo, proto neshledávám důvod, proč leo kredity vrátit na bankovní účet.
S pozdravem,
Michaela Müllerová
Dobrý deň,
lístky na vlak pre mňa a moju rodinu som si zakúpila cez aplikáciu z toho dôvodu, že cez web to nebolo možné, nakoľko ma to nechcelo pustiť ďalej k dokončeniu objednávky, z tohoto dôvodu som si stiahla Vašu aplikáciu. Nakoľko som bola vyzvana aplikáciou na založenie účtu,(ktorý by som si cez web nezakladala) som vyplnila moje údaje aj emailovú adresu, aby som stihla kúpiť lístok na daný termín čo najskôr. Všimla som si, že tu veľa ľudí píše podobnú sťažnosť s Leo express a ja si ešte navyše myslím, že moja situácia je v tom iná, že Leo express vlastne teraz dostal 2x odomna peniaze 107,70(zrušená rezervácia) +102,90(nové/už využité/lístky) =210,6€
Opakujem, mne prišiel email, že mi budú finančné prostriedky vrátené rovnakou platobnou metódou, len z toho dôvodu som za nové lístky zaplatila zase platobnou kartou, keby som vedela, že mi to bude vrátené vrámci kreditov, tak by som samozrejme za nové lístky pre 5 ľudí zaplatila Leo kreditmi a nie platobnou kartou a vec by bola vybavená. Avšak ani pri rušení objednávky som nebola na to upozornený.
Z toho dôvodu že som minula za nové lístky ďalších 102,90€ - čiže firma Leo express neprišla o žiadne finančné prostriedky (ako je to v iných sťažnostiach, pretože zákazník si nový lístok už nekúpil) naopak ja som im urobila dvojnásobnú tržbu, žiadam Leo express, aby mi namiesto virtuálnych Leo kreditov, ktoré nemajú pre mňa žiadnu hodnotu porovnateľnú s peňažnými prostriedkami na mojom bankovom účte, vrátila tú sumu na môj bankový ucet vo výške 107,70€.
Táto strata peňazí je pre mňa v tejto ťažkej dobe veľmi citeľná a preto verím ze mi spoločnosť Leo express v mojej žiadosti vyhovie.
Ďakujem vopred za kladné vybavenie.
S pozdravom Auxtová.
Děkujeme stranám za součinnost.
Aby bylo možné vrátit finanční prostředky jiným způsobem než jakým bylo placeno, je potřeba souhlas spotřebitele. Pokud by byla zmínka uvedena pouze v obchodních podmínkách, jednalo by se pravděpodobně o překvapivé ustanovení ve smyslu § 1753 občanského zákoníku, jak je uvedeno v původním vyjádření.
S ohledem na vyjádření společnosti však dodáváme, že v případě, kdy by spotřebitelka byla o smluvní úpravě vrácení peněz řádně poučena a odsouhlasila tyto podmínky, bylo by vrácení na Leo Kredity v pořádku. Společnost by však v případě sporu musela skutečnost, že byla spotřebitelka řádně poučena, prokázat.
Zároveň však platí, že pokud společnost uvedla, že peníze budou vráceny zpět na kartu, měla by tak učinit, neboť i slib společnost zavazuje. Spotřebitelka by navíc novou jízdenku (dle jejích slov) nezaplatila kartou, kdyby o vrácení peněz formou Leo Kreditů byla informována.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se mohla vyjádřit k reakci spotřebitelky a také k našemu vyjádření.
Vážená paní Auxtová, ohledně zrušení vašeho zákaznického účtu a výplaty leo kreditu na bankovní účet budete kontaktována naši zákaznickou linkou.
Hodnocení:
S ohledem na výše uvedené vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.