Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V lednu 2020 jsem zakoupila v Infocentru Ostrava 2ks vstupenek na koncert Gregorian v celkové hodnotě 1 980 Kč. Koncert byl 2x odložen kvůli covidu, následně úplně zrušen. Požadovala jsem tedy logicky vrácení vstupného a bylo mi řečeno, že veškeré tyto pohledávky převzala agentura smsticket. Kontaktovala jsem je tedy a dle jejich pokynů i následně zaslala všechny požadované dokumenty, vč. kopií vstupenek. Také jsem byla vstřícná a souhlasila s tím, že mi může být vráceno pouze 80% ceny vstupenek, zaslala jsem na jejich e-mailovou adresu i smlouvu s uvedením svého čísla účtu, na který mi mají vstupné vrátit. Dle smlouvy mi měli částku vrátit do 31. 5. t.r., ale nic se nestalo. Opakovaně jsem věc urgovala a naposledy mi bylo e-mailem sděleno, že společnost smsticket vstupné vrátit nemůže, za vrácení odpovídá výhraně pořadatel. Takže jsem opět na začátku začarovaného kruhu, ve kterém se točí mé peníze a nikdo není schopen mi je vrátit.Když jsem se pokusila kontaktovat fppro, e-mail nebylo možno doručit.
Kdo je tedy schopen mi vrátit peníze?
S pozdravem
Dagmar Klimíčková
Zrušený koncert Gregorian v Ostravě
Navrácení vstupného
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pořadatele akce je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.