Společnost


EcoWheel s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59869Baterie do koloběžky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 1 den 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.08.2022, před 2 lety

Václav Rapouch

Znění stížnosti

Dobrý den,

V listopadu 2020 jsme koupili synovi elektokoloběžku Fast4 od společnosti EcoWheel. Už koncem roku se projevila závada, že koloběžka nešla zapnout jinak než na nabíječce. Proto jsme ji poslali na reklamaci. Tu společnost uznala a koloběžku na začátku letošního roku opravila. Přibližně před dvěma měsíci se situace opakovala s tím, že koloběžka nešla zapnout vůbec. Proto jsme ji opětovně reklamovali, ale reklamace je zamítnuta s tím, že baterie ztratila kapacitu.
Jaké jsou naše možnosti? Vzhledem k tomu, že koloběžka neujela ani 100 kilometrů a o baterii jsme se starali dle návodu (včetně pravidelného dobíjení po dobu, kdy se v zimním období nepoužívala), tak baterie má za sebou cca 30-50 nabíjecích cyklů by měla být zcela funkční


Produkt

Fast 4


Požadované řešení

Oprava, nebo vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2022 10:18, před 2 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat ke skutečnosti, že s danou věcí bylo manipulováno v rozporu s instrukcemi pro použití, tedy, že závadu způsobil spotřebitel. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání tohoto pouhé obecné tvrzení, ale ideálně doložení takového závěru odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2022 13:44, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.