Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost electro world mi reklamovala v záruční lhůtě kávovar, který
ze dne na den začal připravovat nepitelnou tekutinu. Kávovar se vrátil z
reklamace s "opravenými" částmi, ale po přezkoušení funkčnosti se
ukázalo, že závada nebyla odstraněna. Výrobek jsem tedy vrátil do
stejné prodejny, kde byla původní reklamace uskutečněna a žádal jsem
vrácení peněz. Zaměstnanec mi tedy vystavil žádost na odstoupení od
smlouvy a výrobek k tomuto účelu znovu zaslal do servisu. Z toho mi
dnes, tj. 12.8.2022 přišla zpráva, že reklamace nebyla uznána. Mám si
tedy výrobek (stále neplnící svůj účel, nepoužitelný) vyzvednout na
prodejně. Znovu důrazně požadují vrácení kupní ceny v plném rozsahu
a bez prodlení.
Essenza mini kávovar Nespresso
Vrácení kupní ceny bez dalšího prodlení
|
Tweet |
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
V daném případě může spotřebitel požadovat opravu, případně dodání nové věci bez vad.
Byla-li reklamace zamítnuta a písemně odborně odůvodněna, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.