Společnost


Pražská plynárenská, a.s.

Počet nahlášených stížností:23
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59874PP odmítá proplatit náklady, které jsem měla v spouvislosti s jejich chybou (za prasklinu v trubce)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 5 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
15.08.2022, před 2 lety

Klára Macúchová

Znění stížnosti

Pražská plynárenská, servis distribuce (pracovník pan D.), mi oznámil prasklinu na plynovodu v zahradě - údajně na mé straně s upozorněním, že závadu musím nechat opravit. Udělala jsem to, co po mně PP žádala, sehnala jsem firmu, přijeli tři pracovníci s technikou, kteří na místě zjistili, že prasklina je na straně přívodu (na straně PP), musí ji tedy opravit PP. Pouhé zjištění směru toku plynu rozebráním kohoutu a opětovné smontování mě stálo 2660,- Kč.
PP pracovníci skutečně asi po dvou hodinách přijeli a závadu opravili, nicméně já jsem musela pochopitelně zaplatit zbytečný výjezd a půldenní zdržení tří pracovníků firmy, kterou jsem volala (oprávnění na tyto opravy má jen málo odborníků).
Fakturu jsem zaplatila a poté šla za ing. H., vedoucí oddělení kontroly těsnosti, která mě původně dopisem k nápravě vyzvala. Ta mě zcela nesmlouvavě odbyla, že to není její problém a nic mi neproplatí.
Nerozumím, proč mám platit za omyl, způsobený PP.


Produkt

Protokol o úniku plynu, hlášení *** ze dne 3.11.2021, číslo protokolu KTS ***


Požadované řešení

Požaduji proplacení částky 2 696,- Kč, kterou jsem musela zaplatit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2022 15:58, před 2 lety

Jestliže spotřebitelce vznikly zbytečné náklady na základě plnění pokynů společnosti, je společnost povinna tyto náklady proplatit.

Spotřebitelka by byla povinna hradit opravu jen v případě, kdy by došlo k poškození její vinou, případně v místě plynovodu, za které zodpovídá. Protože se dle popisu jednalo o část plynovodu, kde je za plynovod zodpovědná společnost, musí opravu uhradit ona - což dle popisu pravděpodobně učinila. Nicméně spotřebitelce vznikly náklady z důvodu zjišťování vady na základě pokynů společnosti - ta by tedy spotřebitelce měla uhradit tyto náklady v rámci náhrady škody (§ 2894 a násl. občanského zákoníku).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu (https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2022 12:06, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.