Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Pražská plynárenská, servis distribuce (pracovník pan D.), mi oznámil prasklinu na plynovodu v zahradě - údajně na mé straně s upozorněním, že závadu musím nechat opravit. Udělala jsem to, co po mně PP žádala, sehnala jsem firmu, přijeli tři pracovníci s technikou, kteří na místě zjistili, že prasklina je na straně přívodu (na straně PP), musí ji tedy opravit PP. Pouhé zjištění směru toku plynu rozebráním kohoutu a opětovné smontování mě stálo 2660,- Kč.
PP pracovníci skutečně asi po dvou hodinách přijeli a závadu opravili, nicméně já jsem musela pochopitelně zaplatit zbytečný výjezd a půldenní zdržení tří pracovníků firmy, kterou jsem volala (oprávnění na tyto opravy má jen málo odborníků).
Fakturu jsem zaplatila a poté šla za ing. H., vedoucí oddělení kontroly těsnosti, která mě původně dopisem k nápravě vyzvala. Ta mě zcela nesmlouvavě odbyla, že to není její problém a nic mi neproplatí.
Nerozumím, proč mám platit za omyl, způsobený PP.
Protokol o úniku plynu, hlášení *** ze dne 3.11.2021, číslo protokolu KTS ***
Požaduji proplacení částky 2 696,- Kč, kterou jsem musela zaplatit.
|
Tweet |
Jestliže spotřebitelce vznikly zbytečné náklady na základě plnění pokynů společnosti, je společnost povinna tyto náklady proplatit.
Spotřebitelka by byla povinna hradit opravu jen v případě, kdy by došlo k poškození její vinou, případně v místě plynovodu, za které zodpovídá. Protože se dle popisu jednalo o část plynovodu, kde je za plynovod zodpovědná společnost, musí opravu uhradit ona - což dle popisu pravděpodobně učinila. Nicméně spotřebitelce vznikly náklady z důvodu zjišťování vady na základě pokynů společnosti - ta by tedy spotřebitelce měla uhradit tyto náklady v rámci náhrady škody (§ 2894 a násl. občanského zákoníku).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu (https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.