Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zaslanou zprávou sms ve tvaru STOPBRAIN jsem ukončila souhlas s přijímáním poskytovaných služeb. Za období 13.7.-12.8.2022 mi bylo přesto účtována částka 495,-kč.
Žádám tímto o zrušení poskytované služby.
Nejlepší trenink pro váš mozek : https://czw.brain-teacher.com
Ukončení poskytované služby
|
Tweet |
Z popisu se domníváme, že se nejednalo o odstoupení od smlouvy, ale o její výpověď. U výpovědi často běží výpovědní doba, po kterou si strany i nadále plní - podnikatel poskytuje službu a spotřebitel je povinen ji hradit. Po vypršení této výpovědní doby závazek zaniká a strany si již nic plnit nemusí.
Jestliže však závazek zanikl a společnost si i přesto naúčtovala zmíněnou částku, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
V článku 6 obchodních podmínek společnosti (dostupných zde: https://czw.brain-teacher.com/agb/) je uvedeno: "Ukončení služby lze provést zasláním e-mailu na adresu vastools.cz@silverlines.info. Aby byla služba úspěšně odhlášena, je nutné uvést telefonní číslo na kterém proběhla aktivace." Doporučujeme tak spotřebitelce službu pro jistotu vypovědět i tímto způsobem, aby případně nedošlo k dalšímu strhávání plateb.
Přestože v uvedeném případě spotřebitelka již dále uvedeným způsobem službu (dle popisu) ukončila, doplňujeme, že užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms.Pro zrušení objednávky a tím i zrušení zasílání zpoplatňujících Premium SMS stačí zaslat odhlašovací SMS na pětimístné číslo které jste použili pro objednání služby. Pokud si to číslo už nepamatujete, nic se neděje - je to prvních pět číslic z čísla, ze kterého vám na telefon chodí pravidelné zpoplatňující zprávy. Text který musíte napsat do odhlašovací SMS je "STOP" - jedná se o univerzální odhlašovací text SMS, který zruší všechny vámi objednané služby na tomto čísle.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.