Počet nahlášených stížností: | 72 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.8. jsem zakoupil na E-shopu, a vyzvedl v prodejně Olomouc City boty Adidas vel 44/2/3, léta mám od této firmy stejnou velikost, boty jsem vyzkoušel, nicméně později po hodině v práci, mě boty začaly tlačit, a rozhodl jsem se je tedy vyměnit. Pracuji v čistém, luxusním prostředí, chodím po mramoru, tudíž není technicky možné, aby boty, byly jakkoliv znečištěné. Paní vedoucí odmítla výměnu za stejný model o 1/2 čísla větší, přesto, že byly ve stavu nových,ani vrácení peněz, z důvodu dvou kamínků v podrážce. Byla velice arogantní, nepříjemná, a jako řešení navrhla ať se je vyčistím, a zkusím donést na jinou provozovnu. Což mi přijde silné nestandartní pokud bylo odmítnutí tedy z důvodu mnou přiznaného hodinového nošení, mám tedy zalhat, donést je jinam, a problém přenést na jinou pobočku?
Katastrofální přístup, a první reklamace která byla zamítnuta.
Pro řešení jsem došel na provoz, mluvil s vedoucí.
Poslal požadavek se stížnosti a hodnocením objednávky přes zákaznický účet - odeslání odmítnuto, pouze pro registrované - jsem registrovaný a člen klubu Sportisimo.
Adidas QUAD CUBE 44/2/3
Výměna produktu za stejný větší velikosti, případně alespoň částečná kompenzace. Školení prozákaznického a korektního řešení problémů managementem provozu. Ideálně dosazení lidí, s kladným vztahem k sportu...
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083
Výměna věci je možná v rámci reklamačního řízení, tj. je-li zakoupená věc vadná.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.