Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:238
Z toho za letošní rok:21
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59881Klamání zákazníka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce

Detail stížnosti

Publikováno
15.08.2022, před 2 lety

Jana Moudrá

Znění stížnosti

Zakoupený hotel v lokalitě Djerba, Zarzis - hotel Dar Djerba Zahra. Výše uvedená společnost neuvádí pravdivé informace o nabízených službách, rovněž fotografie nejsou
z tohoto hotelu. Všude veliký nepořádek, žádný úklid pokojů, hnusné zapáchající matrace, absence ručníků a toal. papíru v koupelně /pominu mravence, šváby a plíseň/. Téměř každý den jsme běhali po celém areálu a sháněli někoho, kdo bude schopen nám osušky a toal. papír dodat. Slib, že to napraví stejně nedodrželi. Nakonec jsme si ho museli brát na společných toaletách. Jídelna bez funkční klimatizace, špinavé a neuklizené stoly. Pokud jsme se chtěli najíst, tak byl problém sehnat nějaký příbor nebo ubrousek. Prostor u bazénu neudržovaný, plné koše s plastovými kelímky, které létaly prostě všude. Plastová lehátka rovněž katastrofa - špinavá a proděravělá. Ležet na nich bylo velmi riskantní. Hotel společnost nabízí jako 3 hvězdičkový, který odpovídá 4. Stěžovali jsme si paní delegátce, ta nás prý chápe, ale nic s tím nemůže dělat. U bazénového baru dřevěná podlaha, která se propadala a trčely z ní hřebíky. Ubytování neodpovídalo ani 2 hvězdičkovému hotelu. Nabízený termální bazén byl v provozu až od 4 dne našeho pobytu /začalo napouštění/.
Nákup zájezdu od pořadatele DER Touristik CZ a.s. dne 18.7.2022, cestovní kancelář EXIM tours pro 6 osob. Cena 16110Kč/os. Rezervační čísla: 136205772, 136205763, 136205759.


Požadované řešení

Z důvodu neposkytnutí nabízených služeb požaduji slevu z ceny zájezdu a to ve výši 5000,-Kč na osobu. Rovněž doporučuji společnosti tento hotel již dále zákazníkům nenabízet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.8.2022 09:45, před 2 lety

Reklamaci vad zájezdu je třeba uplatnit u pořadatele zájezdu, nikoli u zprostředkovatele prodeje.

Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud byla možná a pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.

Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.

Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.

Uzná-li podnikatel reklamaci jako opodstatněnou je povinen vrátit spotřebiteli přiměřenou část kupní ceny zájezdu. Podnikatel by měl bez dalšího vrátit stanovenou část kupní ceny v penězích. Podnikatel může vystavit spotřebiteli poukaz na další služby pouze v případě, kdy s vystavením poukazu spotřebitel výslovně souhlasí. Není možné spotřebiteli vnutiti poukaz proti jeho vůli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou přes tuto službu, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. V případě neúspěchu nezbývá než spor řešit soudní cestou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2022 15:06, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.