Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 11.7.22 jsem koupila na http://www.businessstyle.cz zboží v částce 934kč, které bylo skladem. Dne 12.7. mi ráno přišel mail, že zboží není na skladě.
S tím, že jsem na zboží spěchala, napsala jsem 13.7. první mail se žádostí o zrušení objednávky a zaslání částky zpět, další 14.7., 18.7. Všechny byly bez reakce.
19.7. mi poslali mail i s fakturou, že zboží bylo odesláno. Bohužel, na Zásilkovnu byly pouze zaslány elektronické údaje, ale zboží ne.
21.7. a 22.7. jsem psala maily další, ale opět bez reakce.
27.7. se mi podařilo dovolat na uvedené číslo (mají telefony neustále vypnuty) a bylo mi sděleno, že zboží se jim v pořádku vrátilo a prostředky budou ve lhůtě VOP vráceny.
Tím vše skončilo.
Očividně firmě nezáleží na slušném jednání, a proto Vás prosím o pomoc.
Děkuji předem.
S přáním hezkého dne
Kuchařová Dagmar
Parker 1502/3231687 Royal I.M. Premium Warm Grey GT kuličkové pero
Vrácení peněz.
|
Tweet |
V uvedeném případě je "stornem" odstoupení od smlouvy. To lze ze zákona při uzavření distanční smlouvy učinit ve 14-denní lhůtě od převzetí zboží, nicméně z logiky věci a s eurokonformním výkladem lze dospět k závěru, že je odstoupení od smlouvy možné i před doručením zboží.
Po odstoupení od smlouvy si strany vrátí, co si plnily. S ohledem na to, že spotřebitel své zboží nedostal, nemůže nic vrátit, nicméně prodávající má povinnost vrátit peněžní prostředky přijaté od kupujícího. Ze zákona má na toto vrácení 14-denní lhůtu od odstoupení od smlouvy spotřebitelem. Pokud tato lhůta marně uplyne, ocitá se prodávající v prodlení a spotřebitel tak má nárok požadovat i zákonné úroky z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.