Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
také jsem podepsal objednávku kurírovi v autě,po prozření jsem prolustroval General energy a rychle předal výpověd osobně ,mám to kousek 19.02.2019,žádná reakce až nyní-pokuta,prostě dosazení ČED, GENERAL ENERGY.Žádám tímto o podrodnostech soutěže-kolik nejsilnějších stab. společností atd.
energetická kancelář KTST s.r.o.Opava
Nechci takové společnosti na trhu
|
Tweet |
Ze stížnosti nevyplývá, v jakém konkrétním znění smlouvu spotřebitel se společností KTST s.r.o., resp. s dodavatelem energií v zastoupení uzavřel, nicméně obecným faktem je, že smluvní pokutu lze vymáhat pouze za porušení smluvních povinností. Spotřebitel musí být o existenci smluvní pokuty navíc řádně informován (obecně nestačí např. zmínka v obchodních podmínkách, ale musela by být uvedena v hlavní smlouvě).
Další podmínkou pro možnost vymáhání smluvní pokuty je její přiměřenost. V případě, kdy by byla nepřiměřená - tedy příliš vysoká s ohledem na povinnost, kterou kryje, by se k takové smluvní pokutě vůbec nepřihlíželo - spotřebitel by tak tuto pokutu nemusel platit.
K povinnosti platit smluvní pokutu zároveň uvádíme, že v případech, kdy je smluvní pokuta obsažená pouze v obchodních podmínkách (jak je uvedeno již výše), je neúčinná (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11).
Za splnění výše uvedených podmínek by však spotřebiteli mohla vzniknout povinnost na úhradu této smluvní pokuty. Zároveň však záleží, zda smluvní podmínky dodržela společnost - jestliže se zavázala k výběru "levnějšího dodavatele", který byl ve výsledku dražší, mohlo by se jednat o porušení smluvní povinnosti ze strany zprostředkovatele.
V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírně, má spotřebitel možnost obrátit se na Energetický regulační úřad s žádostí o mimosoudní řešení sporu (více informací zde: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu).
Další informace je možné získat taktéž na naší bezplatné telefonické poradně na čísle 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.