Společnost


Stander Sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:914
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59901Neoprávněně účtovaný poplatek-faktura za neobjednané a nedodané zboží.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 15 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
16.08.2022, před 2 lety

Michael Pálka

Znění stížnosti

2.8.2022 jsem dostal SMS zprávu, že jsem dosud neuhradil 449 Kč za dodané zboží.Podle účtu IBAN CZ773060 0000 0002 0000 9974 jsem zjistil, že se jedná o polskou firmu STANDER.Stander uvádí fakturu 10080598.
4.8 2022 jsem SMS odpověděl, že nevím co bych měl platit, nic jsem neobjednal a nic poštou nedostal.18.8. jsem dostal další SMS, že mně bude připočtena částka 59 kč.


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že ,jak jsem se dočetl na "Vaše Stížnosti CZ, je stížností na tuto firmu několik stovek jenom v tomto roce a stížnosti jsou si podobné, či shodné, mělo by být z těchto skutečností vyvozeno jednak varování před touto firmou a případně vedena soudní žaloba na tuto firmu v rámci EU.Případně obhajoba poškozených, pokud se podvodné jednání firmy STANDER prokáže.
V mém případě bych požadoval minimálně omluvu od této společnosti se závazkem dalšího neobtěžování.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.8.2022 10:53, před 2 lety

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a zda nebyla později zrušena.

Pokud byla objednávka zrušena a první dodávka byla zdarma, pak by spotřebiteli nevznikla povinnost k úhradě žádného zboží. Od smlouvy uzavřené na dálku (tj. přes internet, telefon či jinak) je možné odstoupit bezplatně do 14 dnů od převzetí zboží (§ 1829 občanského zákoníku).

Pokud došlo ke zrušení objednávky a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se patrně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), ani za zboží nemusí platit.

Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2022 10:45, před 2 lety

Spotřebitel doplnil následující informace:
Dnes, dne 16.9.2022, mně přišlo poštou oznámení o jejich novém číslu bankovního účtu, s tím, že mám zaplatit částku z prodlení vyšší o 59 kč, to je 558 Kč.
Zpráva je bez podpisu.Je uveden Zákaznický servis s tel.číslem 227191219,
infocz@helpstander.eu
Posílám to jako doplnění a další údaj k šetření.

Stížnost přeřazuje zpět na společnost, aby se mohla vyjádřit i k novým skutečnostem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.12.2022 10:52, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.