Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:712
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:23
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#59923GPS Lokátor

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.08.2022, před 2 lety

Lukáš Novotný

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 27.6.2022 jsem u společnosti AAA auto zakoupil vůz na pobočce v Brně. Nákup vozu bylo zprostředkováno úvěrem. Při prodeji mi bylo sděleno, že úvěr získám pouze pokud budu mít doplňkové služby. Později jsem si však zjistil, že GPS lokátor není podmínkou pro získání úvěru. Taktéž mi nebylo sděleno, že provozování GPS lokátoru podléhá měsíčnímu poplatku ve výši 149,-Kč, o kterém jsem neměl tušení.
Při nákupu mi byl předám tablet, který je prý dárek k nákupu vozu. Dle faktury však tablet je připočten k ceně vozu. Prodejce mě záměrně uvedl v omyl. O žádné doplňkové služby jsem zájem neměl.
Spojil jsem se se společností Global Tec, která má na starosti instalaci GPS lokátoru, ta se stornem lokátoru problém nemá.
Zaslal jsem firmě AAA auto reklamaci, která mi však byla zamítnuta, podle nich nedošlo k pochybení a vše bylo dobrovolné. Nabídli mi kompenzaci ve výši 15.000,-Kč. Tuto kompenzaci však odmítám.
Stále trvám na tom, že mě firma AAA auto uvedla v omyl dle § 583 Zákona č.89/2012 Sb., Občanský zákoník.


Požadované řešení

Nemám zájem o kompenzaci ve výši 15.000,-Kč
Žádám storno a vrácení peněz ve výši 30.000,- za GPS lokátor a ve výši 10.000,- za Balíček Silver (tablet)
Čip, který mi byl dodán spolu s doklady a tablet mám v plánu vrátit při vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2022 15:33, před 2 lety

Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou snížený splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).

Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem [§ 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku].

Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.8.2022 22:10, před 2 lety

Vážený pane Novotný,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.9.2022 14:00, před 2 lety


Lukáš Novotný

Vážená paní Míková,
SPZ 2BM 8812.
Děkuji za vyřízení
Novotný Lukáš

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2022 14:34, před 2 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.