Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Vlastním tři vstupenky na zrušené turné Gregorian v Pardubicích.
Přistoupil jsem na vrácení 80% vstupného. Vyplnil všechny potřebné dokumenty a zaslal společnosti FP PRO.
Slibovaný termín na vrácení částky 2376 kč do 31.5.2022 nebyl dodržen a nebylo mi sděleno žádné vysvětlení, proč společnost FP PRO nehodlá vybrané peníze vrátit.
Předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu mám podat jako jednotlivec, nebo je možnost hromadná výzva?
Děkuji.
Okamžitá náprava slibovaného vrácení vstupného, nebo předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
|
Tweet |
Obecně k podobným případům:
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pořadatele akce je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.
Ke konkrétnímu dotazu spotřebitele:
Předžalobní výzva může být podána i hromadně, avšak protože je vhodné do ní uvést relevantní skutečnosti, domníváme se, že je vhodnější výzvu zaslat jednotlivě (jestliže případy nejsou zcela stejné - domníváme se, že ne všichni spotřebitelé přistoupili na 80 % částky apod.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.