Společnost


Marketing 23 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:105
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59942Nekalé praktiky převedení zákazníka k jinému dodavateli elektrické energie

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 29 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2022, před 2 lety

dagmar brichová

Znění stížnosti

jako zákazník České srovnávací jsem jí vypověděl smlouvu a plnou moc,ale zřejmě než mi vypověď potvdily mailem, převedly odběrné místo na jinou energetickou společnost, se kterou má moje smlouva naběhnou k 1.3.2024./S General energy končí 5letá fixace/. To je podle mne nekalá praktika. U stávající General energy jsem musela čekat 5měsíců na loňské vyúčování, nezvedají telefony, neznám současnou cenu.Čez slíbil přestup, souhlasila jsem se sakcí pro General energy, ale jakmile chtěl Čez odběrné místo vyvázat, vymysleli si, že už u nich smlouvu nemáme,ale do 1.3. 2024 musíme energii odebírat. Mám možnost zjistit, která společnost odběrné místo od 1.3.2024 bude přebírat? Česká srovnávací mne vůbec neinformovala o změně dodavatele,nezvedají telefon, na dotazy neodpovídají- děkuji Brichová


Požadované řešení

Co mohu udělat proti převedení k jiné energetické společnosti s takovým nástupem odkladu plnění


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.8.2022 16:20, před 2 lety

Obecně platí, že spotřebitel si může vybrat dodavatele energií podle svého výběru, není-li vázán zprostředkovatelskou smlouvou. Spotřebitel může kdykoliv ukončit smlouvu se stávajícím i budoucím dodavatelem, který mu byl vybrán zprostředkovatelem.

U stávajícího dodavatele výpověď takového závazku zpravidla bude obnášet tzv. odstupné za předčasné ukončení smlouvy, které by případně dále mohl spotřebitel vymáhat po zprostředkovateli, jestliže byl uveden v omyl ohledně "výhodnosti" takového dodavatele (nová samostatně sjednaná smlouva má výhodnější parametry). V popisovaném případě lze i odstoupit od smlouvy jednostranně bez sankce pro podstatné porušení povinností ze strany General energy a. s. (pozdě zaslané vyúčtování, nedodání platné smlouvy s výší záloh). Nový, spotřebitelem vybraný dodavatel, by měl jako dostatečný podklad pro uzavření nové smlouvy vyžadovat pouze prokázání doručení výpovědi, resp. odstoupení od smlouvy s uvedením smluvního nebo zákonného důvodu.

Navíc může spotřebitel požadovat za pozdní zaslání vyúčtování, pokud prokazatelně reklamoval jeho nedodání, náhradu, která vyplývá z nevyřízení reklamace včas a řádně (do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace). Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace elektřiny náleží spotřebiteli náhrada ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.

Ohledně budoucího dodavatele lze smlouvu vypovědět kdykoli bez postihu do 15. dne ode dne zahájení dodávek. Eurokonformním výkladem lze dovodit, že takové právo lze uplatnit kdykoliv před zahájením odběru. Spotřebitel adresuje oznámení o výpovědi smlouvy jak zprostředkovateli, tak vybranému dodavateli. Spotřebitel není vázán potvrzením resp. akceptací výpovědi z druhé strany a neměla by být vyžadována novým dodavatelem jako podmínka pro uzavření nové smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2022 16:11, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.