Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 15.7.2022 jsem reklamovala vysavač. Bohužel jsem do dnešního dne nedostala žádnou odpověď, začala jsem se domáhat jak je reklamace na tom. Bylo mi řečeno, že reklamace stále není u konce z důvodu, že servis kam se vysavače posílají měl v období 15.7 - 1.8. zavřeno tudíž vznikla u nich překážka v reklamaci a tím pádem se reklamační okno prodlužuje na tu dobu dokud asi nebude správná konstalace hvězd. Jako spotřebiteli předpokládám, že mě tato překážka na straně smluvního servisu obchodu nemusí zajímat a mám právo požadovat vrácení peněz v plné výši z důvodu nedodržení 30 denní zákonné lhůty.
Do dnes 17.8.2022 jsem neobdrdžela žádnou informaci o procesu reklamace - toto jsem zjistila po své ose přes jejich webový live chat.
Vysavač Xiaomi essential
Vrácení peněz dle zákona
|
Tweet |
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Vyřízením reklamace v 30denní lhůtě se rozumí nejen rozhodnutí o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale reklamovaná věc musí být v této lhůtě:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Podle § 19 odst. 3 zákona na ochranu spotřebitele musí být reklamace vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.