Společnost


Direct Parcel Distribution CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:64
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59951Reklamace zboži

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2022, před 2 lety

Josef Muroň

Znění stížnosti

Objednal jsem si 2 kusy jednookych bimokularu pro nočni infra viděni jak bylo prezentováno na Faceboku ya 16000 kc avšak přišly mi 2 kusy nějakých nějakych jednookych kukatek na pozorovani ptaku žadam o vraceni peněz s tim že zboži vratim na vami uvedenou adresu


Požadované řešení

žadam o vraceni peněžni častky 1600kč jinak využiji pravnickych služeb


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.8.2022 12:10, před 2 lety

V daném případě za vadné zboží zodpovídá prodejce, který není ve stížnosti identifikován. Přepravní společnost zodpovídá pouze za vady vzniklé při přepravě zboží, a to směrem k prodejci zboží, který s ní má uzavřenou smlouvu o přepravě.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Výše uvedené platí jen v případě, že spotřebitel zakoupil zboží s podnikatelem, na smlouvu mezi dvěmi fyzickými osobami se vztahují příslušná ustanovení občanského zákoníku.

Vzhledem ke skutečnosti, že v daném případě není označen prodávající subjekt, stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.