Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dopravce při nakládání poškodil dětský tvrdý kufr “včelička”. Bylo to při odjezdu šestileté dcery na Školu v přírodě. Hned na místě, kdy došlo k poškození-u autobusu, byl sepsán s vedoucí CK protokol o škodě, a dopravce vinu uznal. Snažil jsem se nechat kufr opravit, ale pro svou specifičnost, byla oprava nerentabilní. Proto jsem našel stejný kufr na e-shopu a zakoupil nový. Dopravci byl následně odeslán link ( https://www.dracek.cz/kufrik-s-kolecky-cuties-and-pals-vcelicka) na prodejce stejného kufru a faktura o pořízení stejného kufru.
Dopravce se ale pořád odvolává na svou pojišťovnu, s doložením dokladu o koupě poškozeného kufru. Postup jsem konzultoval se zákaznickou linkou d-Testu a poslal ještě jeden mail s odvoláním se na mé právo na náhradu škody. Celou záležitost řeším za dopravce s panem M. J.
Od vzniku škody jsou to dva měsíce.
https://www.dracek.cz/kufrik-s-kolecky-cuties-and-pals-vcelicka
Požaduji proplacení vzniklé škody, která mi vznikla poškozením svěřené věci (kufru) dopravci, a to faktury za pořízení stejného nového kufru.
Děkuji
|
Tweet |
Kufr by v tomto případě měl být "převzatou věcí" ve smyslu § 2944 občanského zákoníku a podnikatel by tak pro vyvrácení viny musel prokázat, že by ke škodě došlo i jinak. Nicméně, vzhledem k tomu, že kufr poškodil dopravce a svou škodu uznal, neměl by zde být spor o vině.
Náhrada škody se řídí § 2894 a násl. občanského zákoníku - podnikatel (v tomto případě škůdce) je povinen nahradit spotřebiteli újmu, což dle § 2894 odst. 1 stejného zákona zahrnuje vždy povinnost k náhradě újmy na jmění (škody).
Dle § 2951 stejného zákona by škoda měla být nahrazena uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Vzhledem k poškození kufru se domníváme, že nelze škodu nahradit jinak než v penězích. Samotná výše však nemusí být částkou, kterou stojí nový kufr - je nutné vzít v potaz např. opotřebení apod. (§ 2969 stejného zákona).
Dle výše uvedeného se tak domníváme, že společnost čeká na vyjádření pojišťovny ohledně "ponížení" této částky. Podnikatel by však náhradu škody neměl odkládat, neboť by po něm poté spotřebitel mohl požadovat úroky z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.