Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 4.7. 2022 ne mou osobou vlastněném vozidle Trabant 601 S r.v. 1989, nevíc má platnou klubovou veteránskou testaci uvedenou ve velkém technickém průkazu, které parkovalo na parkovišti u diskontního řetězce došlo k škodě (nabourání) osobou, která se k tomu následně přiznala (zanechala lísteček za stěračem) a celá situace je zachycena na kamerovém záznamu.
Při řešení situace s pojišťovnou došlo dle mého názoru k několika nestandartním způsobům řešení této situace.
1. Ačkoli je vozidlo ve velmi dobrém technickém stavu - prošlo za posledních 6 let důkladnou rekontrukcí a oprav, které toto vozidlo zhodnotilo - pojišťovna bere v úvahu dle mého názoru nesmyslnou amortizaci
2. V záznamu o poškození jsou uvedeny nesmyslné způsoby vyřešení škody jako např. "KRYT Z-NÁRAZNÍKU LAK PO OPRAVĚ <50%" - to tedy znamená, že uvedení do původního stavu na mém klubově testovaném autě pro pojišťovnu znamená, že méně než polovinu nárazníku budu mít nově modrou a druhá část bude staře modrá? To podle mě není uvedení do předchozího stavu
3. Pojištovna ohodnotila opravu rozpočtem na 19 194 kč, což je absolutně mimo realitu tohoto trhu. Po odvolání jsem dostal odpověď, že mohu využít opravy do výše až 36 000, což je dle odhadů kolegů z klubu i mě samého naprostý výsměch.
4. Byla proražena/prohnuta nosná část vozidla, tedy rám. Proto by se mělo jednat o totální škodu.
Mé vozidlo parkovalo a bylo do něj nacouváno, za nic nemohu a nic jsem nikomu nezpůsobil. Mám nárok na uvedení do původního stavu a hlavně přijatelné odškodnění odpovídající realitě, ne tento nesmysl na který pojištovna nemá absolutně právo.
Už vůbec nemluvím o ztrátě hodnoty vozidla a o tom, že jsem již přes měsíc a půl bez auta, které ke svojí přepravě potřebuji.
Netuším jak dál situaci řešit a jsem z toho velice nešťastný. Kdyby bylo potřeba, všechnu fotodokumentaci, protokoly a komunikaci s pojištovnou jsem ochoten dodat.
Předem děkuji za odpověď
Bc. Dominik Mrnka
Trabant 601S, 4214788, 8U45255, škodní událost Uniqa pojišťovna 5500979422d
Jak jsem již psal výše, chci pouze spravedlivé ohodnocení škody a uvedení do původního stavu. Za právní pomoc jsem ochoten i zaplatit, protože jsem přesvědčen, že právo jako poškozeného je na mé straně.
Neváhejte mě kontaktovat
|
Tweet |
Pokud spotřebitel s likvidací pojistné události nesouhlasí, měl by nesouhlas se šetřením pojistné události zaslat pojistiteli a požadovat znovu prošetření případu. Nebude-li spotřebitel se svým požadavkem úspěšný, bude vhodné vyhledat právní služby a obrátit se na příslušný soud, případně je možné vymáhat škodu i po samotném škůdci (viníkovi dopravní nehody).
UNIQA pojišťovna, a.s. se rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz, a to i s ohledem na povinnost ochrany osobních údajů. Stížnosti a nesouhlasy týkající se UNIQA pojišťovny je možné adresovat na oddělení stížností a reklamací, stiznosti@uniqa.cz, případně je možné využít i ostatní kontakty uvedené na webových stránkách pojišťovny www.uniqa.cz.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.