Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#59970Reklamace neuzavřena do 30ti dnů.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 28 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.08.2022, před 2 lety

Daniel Dobrý

Znění stížnosti

12.7.2022 jsem podal reklamaci v prodejně Mall v H.Počernicích
Jednalo se o adaptér do auta k palubní kameře TrueCam A5s GPS.
Reklamoval jsem ho pro nefunkčnost a pro přerušování proudu do kamery.
Závada byla pouze na této součásti a proto nebylo nutné reklamovat zbytek příslušenství, jelikož kameru mám v autě hlavně pro bezpečí své rodiny a tak jsem jí nechtěl zbytečně odevzdávat.
Reklamaci si pán v H. Počernicích převzal a 28 dní se nic nedělo. Pak jsem obdržel e-mail od reklamace@mall.cz že žádají dokompletaci balení a že mi musí reklamaci pozdžet. Obratem jsem se snažil spojit s nějakým člověkěm na info lince, že se mi takové jednání nelíbí a že neni potřeba kompletní balení k vyřízení reklamace. Pán mi řekl ať odepíši na obdržený e-mail. Hned jsem psal, že není potřeba dokompletace balení a že požaduji, aby reklamace byla vyřízena jak bylo dohodnuto na začátku, když reklamaci přebírali.
Paní mi druhý den volala a snažila se mi to vysvětlit, že zbytek balení potřebuji, tak jsem jí opět vysvětlil, že žádám pouze reklamaci konkrétního kusu, buď vrácením příslušné částky, nebo výměnou za nový adaptér. Od té doby žádná informace. Pak jsem ještě 2x posílal email, že mají poslední den na vyřízení s možnostmi jak tuto událost vyřešit. Žádná odpověď. Den po uplynutí 30ti denní lhůty jsem opět posílal e-mail - opět žádná odezva.
Reklamace měla být již dávno vyřízená. Nikdo se mnou nekomunikuje.


Produkt

Adaptér do auta, který napájí palubní kameru. Zakoupeno 5/2021


Požadované řešení

Výměna za nový adaptér (jakékoliv značky).
Vrácením finanční částky v hodnotě reklamovaného kusu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.8.2022 14:09, před 2 lety

O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace musí proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se strany nedohodly na delší lhůtě. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Ze stížnosti vyplývá, že reklamace nebyla ze strany prodejce vyřízena ani včas (do 30 dnů) ani řádně (vyrozumění o zamítnutí reklamace by muselo být podloženo odborným posudkem zahrnující i okolnost, jaký vliv na posouzení reklamace mělo nedodání zbytku příslušenství).

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.8.2022 11:55, před 2 lety

Dobrý den, pane Dobrý, prověřila jsem stav reklamace a vše bylo již včera vyřízeno a pevně věřím, že k Vaší spokojenosti. S pozdravem, Hana overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
24.8.2022 12:05, před 2 lety


Daniel Dobrý

Dobrý den.
Ano, včerejškem bylo vše vyřízeno. Problém požaduji za ukončený. Děkuji paní Haně, že se do toho vložila.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2022 16:57, před 2 lety

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.