Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
obracím se na Vás se stížností na společnost AAA Auto (AURES Holdings a.s.). Jedná se o neuznanou reklamaci. Jedná se o nefunkční zónu klimatizace na straně spolujezdce, konkrétně servo motorku u klapek. Závada se projevila takřka ihned po koupi vozu, kde jsem ale obeznámen se závadou dle PŘEDÁVACÍHO PROTOKOLU nebyl. Při reklamaci jsem postupoval tak, jak společnost vyžaduje, tedy - zjistit závadu a následně nechat servis udělat rozpočet dílů a práce (nutno podotknout, že oprava je vyčíslena na cca 5500 Kč, tedy dle mého v porovnání s jinými reklamacemi je to částka zanedbatelná). Takto jsem reklamaci předal na reklamační oddělení v Liberci, kde jsem auto také kupoval. Nyní mi přišel dopis s tím, že reklamaci neuznávají, neboť jsem byl se stavem vozu obeznámen a takto jsem ho převzal. Což ale není pravda. Veškeré dokumenty, co jsem podepsal tuto závadu neuvádějí. Na pobočce v Liberci mi bylo řečeno, že mohu proti tomuto rozhodnutí podat odvolání. Což mám samozřejmě v plánu udělat, ale nejsem si jistý, že budu úspěšný. Jak v takovéto situaci postupovat dále?
Děkuji,
Lukáš Beránek
Škoda Octavia 3 RS, TMBJK9NE0F0074616
Požaduji uznání reklamace a uhrazení opravy.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Beránku,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Domáhat se něčeho u této společnosti je vždy vcelku zbytečné. Vždy si najdou něco, jen aby to nebylo na jejich triko. Je to bohužel však moje hloupost, že mě vůbec napadlo od nich cokoliv kupovat.