Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
na uvedené adrese se nacházel jiný dům než na fotografiích, rovněž se jinak jmenoval, uvedené tel. č. nikdo nezvedal, v domě byli majitelé, kteří nepronajímali přes Booking a pokoušeli se nám nějak pomoci, identifikovali podle fotek z Bookingu předmětný dům, byl ve stejné ulici, ale v něm byli jiní turisté, prostě jasný podvod, žádný omyl, museli jsme si sehnat jiné ubytování, Booking jsme kontaktovali písemně, na české lince se ozýval jen anglicky mluvící automat
po návratu domů jsem zjistila, že Booking z mých stránek odstranil tuto rezervaci včetně proběhlé komunikace, po hodinovém telefonátu jsem byla konečně přepojena na česky mluvícího operátora, opakovaně tvrdil, že jsem je nekontaktovala, ale pak mi povídá, vždyť tady píšete, že vám tam otevřeli..získala jse mailovou adresu, na které jsem Booking kontaktovala, poslala jsem jim ofocenou rezervaci a žádala řešení situace, odpověděli, že se mám obrátit na ubytování (to neexistující) na mou další reakci, že ubytování mohou kontaktovat pouze oni, musí s ním mít nějakou dohodu o spolupráci, a že já jsme jejich kkient a platila jsem jim, tudíž chci zpět svou platbu, už nikdo neodpověděl..
rezervace 3685946925 PIN 5706 ubytování v apartmánu na 1 noc pro 4 osoby 8.8.2022 na adrese 78 Avenue Ferdinand de Lesseps, 34110 Frontignan, Francie
vrácení zaplacené částky
|
Tweet |
Rezervační portál Booking.com je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a provozovatel apartmánu. Za poskytnutí konkrétních poskytovaných služeb by měl primárně nést odpovědnost přímo poskytovatel služeb.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednanou službu, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Rezervační portál odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl/a, zaplatil/a nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace), a to do celkové výše celkové ceny vaší rezervace, jak je uvedena v potvrzovacím e-mailu.
Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.
Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.