Společnost


Leo Express Global a.s.

Počet nahlášených stížností:45
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

57%
43%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#59985Leo Express - storno jízdenky - vráceny Leokredity místo peněz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 měsíců 2 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
19.08.2022, před 2 lety

Kateřina Niesigová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 20.7.2022 jsem si zakoupila přes web leoexpress.com zakoupila jízdenku na 29.7.2022 z Olomouce do Kolína (číslo jízdenky 22299-06804-08195), kterou jsem následně stornovala. Na jízdence je uvedeno, že jízdenka byla zaplacena platební kartou.
Leo Express mi po stornování jízdenky však vrátil místo peněz tzv. Leo kredity. Tyto mají sice platnost údajně 36 měsíců, ale vzhledem k tomu, že bydlím v Liberci a na území, kde jezdí Leo Express, cestuji velmi zřídka, tak pravděpodobně nebudu schopná je využít a o peníze bych přišla. Ihned po stornování jízdenky jsem se obrátila přes chat na infolinku Leo Express s žádostí o vrácení peněz místo Leo kreditů. Bylo mi však sděleno, že pokud jsem členem Smile Clubu, tak lze částku vrátit pouze v Leo kreditech. Považuji toto za znevýhodnění zákazníků registrovaných do Smile Clubu. Jelikož jsem jízdenku hradila platební kartou, velmi bych ocenila vrácení peněz a nikoliv Leo kreditů.

Děkuji předem za Vaši pomoc.

S pozdravem

Kateřina Niesigová


Produkt

jizdenka Leo Express č. 22299-06804-08195


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz místo Leo kreditů, jelikož jsem jízdenku platila platební kartou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.8.2022 10:09, před 2 lety

Příslušné ustanovení smluvních podmínek přepravce se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné. Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.9.2022 13:21, před 2 lety

Vážená paní Niesigová, je mi líto, avšak žádost o vrácení leo kreditů zpět na bankovní účet Vám nemohu uznat, a to z následujícího důvodu. Členem věrnostního programu jste u nás již od roku 2019, kdy jste aktivně udělila souhlas s podmínkami tohoto programu. Současně jste storno jízdenky provedla pod přihlášením na svém zákaznickém účtu. K výše zmíněnému vyjádření dTestu, kdy je přípustné vrácení jinou formou než peněžní, v případě, že spotřebitel udělil souhlas s takovýmto způsobem návratku, v našem případě do leo kreditů, není tedy důvod pro vrácení leo kreditů zpět na bankovní účet, jelikož storno jízdenky proběhlo v souladu s podmínkami. S pozdravem, Michaela Müllerová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2022 23:04, před 2 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.10.2022 09:41, před 2 lety


Kateřina Niesigová

Dobrý den, děkuji za odpověď. Jak jsem již uvedla, bydlím v Liberci. V Libereckém kraji však Leo Express žádné linky neprovozuje. Jinam než do Prahy cestuji velmi zřídka. Leo kredity bych tudíž nevyužila. Jednalo se o jednorázovou cestu. Ve stížnosti č.#58560 na webu vasestiznosti.cz, kde paní reklamovala taktéž nevrácení peněz, ale Leo kreditů, jste nakonec peníze vrátili. Jednalo se o obdobný případ jednorázového nákupu jízdenky platební kartou. Nevidím tedy důvod, proč byste mi také nemohli vrátit peníze.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.12.2022 07:49, před 2 lety

Vážená paní Niesigová, Váš zákaznický účet jsme Vám zrušili a zpět na platební kartu vrátili 119 Kč se zaúčtovaným standardním storno poplatkem při storno jízdenky na platební kartu. Leo Express

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.12.2022 12:31, před 2 lety


Kateřina Niesigová

Dobrý den, děkuji za kladné vyřízení. Tímto považuji záležitost za uzavřenou.
Kateřina Niesigová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2023 10:30, před rokem

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.