Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 20.7.2022 jsem si zakoupila přes web leoexpress.com zakoupila jízdenku na 29.7.2022 z Olomouce do Kolína (číslo jízdenky 22299-06804-08195), kterou jsem následně stornovala. Na jízdence je uvedeno, že jízdenka byla zaplacena platební kartou.
Leo Express mi po stornování jízdenky však vrátil místo peněz tzv. Leo kredity. Tyto mají sice platnost údajně 36 měsíců, ale vzhledem k tomu, že bydlím v Liberci a na území, kde jezdí Leo Express, cestuji velmi zřídka, tak pravděpodobně nebudu schopná je využít a o peníze bych přišla. Ihned po stornování jízdenky jsem se obrátila přes chat na infolinku Leo Express s žádostí o vrácení peněz místo Leo kreditů. Bylo mi však sděleno, že pokud jsem členem Smile Clubu, tak lze částku vrátit pouze v Leo kreditech. Považuji toto za znevýhodnění zákazníků registrovaných do Smile Clubu. Jelikož jsem jízdenku hradila platební kartou, velmi bych ocenila vrácení peněz a nikoliv Leo kreditů.
Děkuji předem za Vaši pomoc.
S pozdravem
Kateřina Niesigová
jizdenka Leo Express č. 22299-06804-08195
Požaduji vrácení peněz místo Leo kreditů, jelikož jsem jízdenku platila platební kartou.
|
Tweet |
Příslušné ustanovení smluvních podmínek přepravce se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné. Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Niesigová, je mi líto, avšak žádost o vrácení leo kreditů zpět na bankovní účet Vám nemohu uznat, a to z následujícího důvodu. Členem věrnostního programu jste u nás již od roku 2019, kdy jste aktivně udělila souhlas s podmínkami tohoto programu. Současně jste storno jízdenky provedla pod přihlášením na svém zákaznickém účtu. K výše zmíněnému vyjádření dTestu, kdy je přípustné vrácení jinou formou než peněžní, v případě, že spotřebitel udělil souhlas s takovýmto způsobem návratku, v našem případě do leo kreditů, není tedy důvod pro vrácení leo kreditů zpět na bankovní účet, jelikož storno jízdenky proběhlo v souladu s podmínkami. S pozdravem, Michaela Müllerová
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, děkuji za odpověď. Jak jsem již uvedla, bydlím v Liberci. V Libereckém kraji však Leo Express žádné linky neprovozuje. Jinam než do Prahy cestuji velmi zřídka. Leo kredity bych tudíž nevyužila. Jednalo se o jednorázovou cestu. Ve stížnosti č.#58560 na webu vasestiznosti.cz, kde paní reklamovala taktéž nevrácení peněz, ale Leo kreditů, jste nakonec peníze vrátili. Jednalo se o obdobný případ jednorázového nákupu jízdenky platební kartou. Nevidím tedy důvod, proč byste mi také nemohli vrátit peníze.
Vážená paní Niesigová, Váš zákaznický účet jsme Vám zrušili a zpět na platební kartu vrátili 119 Kč se zaúčtovaným standardním storno poplatkem při storno jízdenky na platební kartu. Leo Express
Dobrý den, děkuji za kladné vyřízení. Tímto považuji záležitost za uzavřenou.
Kateřina Niesigová
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.