Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Oo zakoupení ,pak třeba nechtěl poslat podle pravidel následovalo strono .mají na stornované peníze 7 dní ...jenže ty se nevrátily ..mám i výpis z banky
Měla jsem dvě storna můžu doložit výpis ... A jejich blbě konverzace
Žádám vrácení peněz
|
Tweet |
V uvedeném případě si nejsme jistí, zda se jedná o spor spotřebitele s podnikatelem (společností Vinted s.r.o.), nebo o spor dvou spotřebitelů (prodávající a kupující). Záleží na tom, kdo platbu spotřebitele zadržuje.
V obou případech by se však nejspíše jednalo o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 an. občanského zákoníku. Protože je ve stížnosti označena společnost Vinted s.r.o. a služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů mezi spotřebitelem a podnikatelem, budeme předpokládat, že jde o spor právě s touto společností.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.