Společnost


XXXLutz CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60001Nevrácení peněz z uznané reklamace- odstoupení od smlouvy do 14 dnů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
19.08.2022, před 2 lety

Markéta Čiháková

Znění stížnosti

Dodáni špatného výrobku- kancelářské křeslo z Eshopu XXX Lutz.
V den dodání bohužel okamžitá reklamace kvůli vadnému výrobku, sepsání protokolu o odstoupení od smlouvý se zákonnou lhůtou 14 dní na vráceni peněz ..taktéž telefonát do e shopu s informací, že budu reklamovat a co požaduji.
Vše nafoceno, zboží posláno zpět spolu s protokolem. To samé v ten den i mailem s detailním popisem a fotkami i s čislem účtu syna..
Mail přišel z eshopu od nich 26.7. , že přijali vrácené křeslo, uznávají odstoupení od smlouvy.
29.7. Přišel .z eshopu opět Email, že mám zaslat číslo účtu. Posílám opět číslo účtu Běží lhůta na vráceni peněz..
2 dny do konce lhůty volám, zda už peníze poslali na úcet,.že nepřišly. Paní se dívá do počítače a s prekvapením říká , že v počitaci vidi nějaký nesmysl a že řekne kolegyni, která to má vyřizovat ( p. nebo sl. C.) aby to opravila.Ještě , že jsem zavolala.. Volám v posledni den , kdy měly penize přijít,. že neprišli. Dozvidám se od pani C., že penize bude dnes posilat. Jsem klidná a čekám Čekam 3 dny ( s vikendem 5 dní ) a penize stále nikde .Volám opět . Kolegyně pani C. mě informuje, že v počítači vidí stále ten samý problém. Nevím- úcetní . Pry tam vidi nulu a ma tam být částka do minusu kvůli vrácení..
Říkám ji, že mě kolegyné informovala sama, že peníze už bude posílat a v den našeho telefonatu už by museli být určitě na účtě a nejsou. Proto znovu volám. Tudiž jak kdybych nevolala celou dobu a problém na stejném bodě.. Prý to předá v řešení hlavní vedoucí eshopu.

Volám 7.den. den po splatnosti, stále ten samý problém . Opět nikdo nic neví. Šefová k nedostiženi,chtěla jsem s ni mluvit osobně, kontakt na ni není( samostatná linka), to mi řekli , není možné s ni mluvit, zavolat ji. Už ani nekomunikuji ti podřízení.rrkla mi paní, ze mi zavola, co se dozvěděla od vedoucí. Už nezavolala ani ona. Sami od sebe od začátku vůbec žádná snaha.nic neřeší..
Hodnota křesla 2800Kč

Pohrozila jsem stížností na Čoi,už jsem byla a jsem opravdu bezradná,nastvaná Jsou dle zakonna v prodlení a je jim to jedno.
S lidovým klidem řekla paní- to můžete, na to máte právo.

Dnes 11. den po splatnosti a vůbec nic se neděje Píšu stížnost .
Vědí moc dobře , že Čoi penize lidem přímo nevratí, že se mohou obrátit akorát na souďniho arbitra, nebo čekat . Možná hřeši na to, že únavou po několika týdnech čekání nad tím mávnou někteří rukou a obětují penize .ale ja jim to ani nemůžu nechat .a nechci.. Navic se podilel 11lety. Chtěl si to koupit z naspořených peněz . Už jen morálně kvůli synovi bojuji za narovnání spravedlnosti a správne chování.
Čiháková Markéta


Požadované řešení

Eshop by se mél sám snažit o komunikaci a vyřešení problému, pokud jim jde o dobré jméno .
Reklamý , kam se podívám , rekla bych zázemi silné společnosti. Tak bych očekávala, že pokud uznaji reklamaci, uzna aji take zakonne postupy a lhůty.. Pokud jim volám po třetí a uznají chybu kolegyně a řeknou, že věc postopi řešení u vedouciho, a řeknou , že zavolají, očekávám , že se tak stane.
Ale už se po třetí stal opak a nikdo se neozval..nikdo nic neřeší ..jednou člověk zapomene. Po třetí už je to vědomé.
Uznali vrácení peněz.
Za nedodržení zákonné lhůty je to neoprávněné obohacení.
Požaduji vrátit peníze Každý. Pozaduji finančni omluvu dle zakona o sankcich z ptodlení za každý den..


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.8.2022 11:01, před 2 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2022 16:50, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.