Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 8.1.2022 jsme si koupili rýžovác, který po druhém vaření přestal vypínat a tím pádem se, rýže spálí. Na reklamaci která trvala 30 dní, jsme dostali opravený, bohužel hned při prvním vaření se rýžovác opět nevypnul. Po druhé reklamaci která opět trvalá 30 dní jsme dostali nový rýžovác. Nový rýžovác jsem použila asi 6x a opět stejný problém s vypínáním. Takže teď další reklamace, která opět bude trvat 30 dní. Takže rýžovác, který máme 7 měsíců jsem mohla používat 4 měsíce, protože je 3 měsíce na reklamaci. Koupeno v Ostravě číslo dokladu ***.
Rycovac eta granello 313990010
Chci vrátit peníze.
|
Tweet |
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Protože se vada projevuje stejně, domníváme se, že spotřebitel může při třetí reklamaci vznést nárok na odstoupení od smlouvy - je však nutné tak učinit zároveň s reklamací a ne například až po jejím vyřízení. Spotřebitel však může tento nárok vznést i u další reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.