Počet nahlášených stížností: | 216 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, potřebovala bych pomoci získat zpět peníze od eshopu www.bonky.cz V sobotu v 22:13 jsem vytvořila objednávku na zboží, které mělo být skladem. Zaplatila jsem za objednávku předem, neboť nenabízí jinou možnost (platba kartou nebo převod na BÚ). V pondělí v 15:10 jsem dostala potvrzení objednávky a informaci, že zboží bude doručeno za 5-60 pracovních dní, okamžitě jsem psala na eshop, že v takovém případě objednávku ruším. Eshop mi dobu dodání neupřesnil, jen mi zamítl
zrušení objednávky ještě v ten den. Na ten popud jsem jim písemně opět objednávku zrušila, ale zamítli to, že nemohu odstoupit od kupní smlouvy dříve než zboží obdržím. Nicméně podmínky pro vrácení zboží jsou zcestné. Na webu uvádí vrácení zboží zdarma a jako kontakt je uvedena společnost se sídlem v Praze, dále doba na vrácení 30 až 100 dní. Byla
jsem však eshopem informována, že musím zboží přijmout a pak ho na vlastní náklady poslat na adresu firmy dodavatele někde do zahraničí (Čína, apod.) a to vše do 7 dní po obdržení zboží. Celková hodnota objednávky je 657Kč, odeslání k jejich dodavateli by stálo několikanásobek. Co mohu dělat, aby eshop uznal mé odstoupení od kupní smlouvy a vrátil mi peníze? Upřesňuji, že zboží jsem neobdržela a není mi známo, kdy přesně má dorazit. Eshop je veden jako český se
skladovými zásoby. Při objednávce nebylo u popisu zboží uvedena takto dlouhá dodací lhůta. Předem děkuji za pomoc. S pozdravem Irena
Dětská ochranná helma - 2
Vrácení peněz
|
Tweet |
Předně uvádíme, že společnost Top Rise s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je rovněž možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.