Počet nahlášených stížností: | 130 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Z důvodu jazykové bariéry jsme se s kamarádkou rozhodly koupit u vaší CK zájezd na Řecký ostrov Thassos do 8.8.do 15.8. 2022 a využít služeb delegáta v případě potřeby. Delegáti S. působili velice příjemným dojmem, ale pouze do té doby, kdy nastaly potíže.
Využily jsme nabídky pronájmu aut a objednaly si auto na dva dny. Auto mělo být přistavené v 9 hod, a protože v daný čas na recepci nikdo nebyl, šly jsme na snídani a čekaly, že nás někdo bude kontaktovat, jelikož v podmínkách o pronájmu aut je čas přistavení od 9 - 10.30 hodin. To se však nestalo, a když jsme volaly paní S., byla velice nepříjemná, že se na nás čekalo, nikdo na recepci nebyl...a auto už půjčené mít nebudeme. Zůstaly jsme jako "opařené" a snažily se situaci vyřešit v ten den na schůzce, která mela být v našem hotelu. Čekaly jsme na delegáty cca hodinu a dozvěděly se, že schůzka byla zrušena a všichni klienti hotelu dostali sms zprávu, vyjma nás. Psaly jsme zprávu zda bychom se mohli sejít a to se podařilo v odpoledních hodinách po jejich celodenním výletu.
Z jejich strany nepřišla žádná omluva, žádný návrh řešení a na můj dotaz, zda by nešlo půjčit auto na recepci, odpověděli, že to nelze a že zkusí znovu kontaktovat jejich autopůjčovnu v 18.30 h a dají nám vědět. To se však nestalo a tak jsme v 20.30h posílaly zprávu a bylo nám sděleno, že auto už není.
Požádala jsem klienta P., který s námi pobýval v hotelu, zda by došel se mnou na recepci se optat na možnost půjčení auta a během 10 minut bylo auto rezervované na sobotu 13.8. v 9.30h.
Velice nás mrzí neochota delegátů danou situaci řešit, bez řádné omluvy a lidského přístupu.
S úctou
***
Prošetření celé situace a omluva ze strany delegátů.
|
Tweet |
Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.
Měl-li zájezd vady, vytknul-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytknul-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.
Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může spotřebitel také požadovat náhradu škody na majetku a také náhradu újmy za narušení dovolené. Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.
Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítne, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.