Počet nahlášených stížností: | 30 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem na e-shopu Baumax kuchyňskou linku v demontu. Dodáno několik krabic na mou adresu. Postupně jsem linku montoval. Na konci montáže jsem zjistil, že chybí skleněné výplně dvířek. Místo pracovní desky 260cm jak uvádí u produktu dodána deska 180cm a 80cm. U linky chybí montážní lišty nebo li úchyty na zeď. Podal jsem rekleklamaci, že chybí tyto věci a že deska ve dvou kusech je nepoužitelná.
Baumax reklamaci zamítl s tím, že úchyty nejsou součástí dodávky. Dále, že skleněné výplně nedodá neboť jsem si měl zboží překontrolovat při převzetí od kurýra, prý zamítnuto výrobcem, ale za dodávku odpovídá prodejce ne? Krabice byly nepoškozeny a vybavovat před kurýrem a kontrolovat stovky dílů je nesmysl. Když jsem pohrozil odstoupení od smlouvy. Sdělili mi, že zboží musí být v původním obalu. To není dost možné, když je linka smontována a obaly porušeny.
Kuchyňská linka Poznaň produkt 3351203
Dodání pracovní desky o rozměru 260cm viz popis produktu. Dodání tři chybějících skleněných výplní horních skříněk.
Dodání závěsných lišt.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat v rozsahu, v jakém bylo zboží objednáno. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení ohledně chybějící části zboží. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání chybějícího zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Nemá-li částečné plnění pro spotřebitele význam, může odstoupit ohledně celé dodávky, nejenom od její nedodané části (§ 2004 odst. 2 občanského zákoníku). Plnění nemá význam, nemůže-li částečné plnění plnit požadovaný účel. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Námitka prodejce ohledně kontroly zboží při převzetí by byla relevantní pouze v případě, že by došlo ke zjevnému poškození zboží během přepravy.
Není-li ani po dodání chybějících částí možné použít věc k očekávanému účelu, může spotřebitel věc reklamovat jako vadnou.
Spotřebitel může uplatnit reklamaci v kterékoli provozovně prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě jeho podnikání. Pokud prodávající nepřijme reklamaci, dopouští se přestupku, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Spotřebiteli dále doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že reklamaci uplatnil, popř. důkazy, že reklamace nebyla umožněna.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.