Počet nahlášených stížností: | 787 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Na konci roku 2014 jsem si v Lidlu na ulici Bayerova v Brně koupila elektrický mop, který asi po 10 minutách přestal fungovat. Mop jsem reklamovala za 5 dní od koupě. Reklamace byla uznána, ale Lidl mi odmítá vyplatit peníze, nutí mi výměnu zboží přesto, že do reklamačního protokolu jsem ihned při reklamaci uvedla, že chci vrátit peníze. Lidl argumentuje Občanským zákoníkem, ale argumentace je chybná, v případě, že došlo k podstatnému porušení kupní smlouvy (což zde došlo, protože výrobek je nefunkční), má zákazník NA VÝBĚR, jakým způsobem chce reklamaci vyřídit. Prodavačka byla velmi neochotná, odmítla mi sdělit jméno jejího nadřízeného i svoje, odmítla do reklamačního protokolu uvést, že nesouhlasím s vyřízením reklamace a uváděla naprosto zcestné argumenty.
Elektromop
Chci vrátit kupní cenu.
|
Tweet |
Ustanovení o prodeji zboží v obchodě obsahuje speciální úpravu, kde jsou uvedeny nároky spotřebitele při nesplněné jakosti při převzetí. Jedná se o ustanovení § 2169 odst. 1 občanského zákoníku, které stanoví, že kupující může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Z uvedeného je patrné pořadí nároků spotřebitele.
Vážená paní Charvátová,
dovolte, abychom reagovali na Vaši stížnost. Naše společnost postupovala správně. Je-li v rámci reklamačního řízení možné dodat výrobek nový, nemá spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy.
Omlouváme se Vám za vadný výrobek, který jste u nás zakoupila a doufáme, že s novým budete již spokojena.
S pozdravem
Lidl Česká republika
Vzhledem k tomu, že spotřebitel již dlouhou dobu nereaguje, prosíme o doplnění informací o tom, v jaké fázi se stížnost nachází. Pokud spotřebitel nezašle doplňující informace do týdne, budeme nuceni stížnost uzavřít.
Po výměně několika emailů, kdy jsem nesouhlasila s vyřízením reklamace mi bylo sděleno, že společnost mi tedy vrátí peníze, které si mám vyzvednout přímo na prodejně s tím, že personál je o situaci informován. Nebyl. Nicméně poté, co jsem ukázala paní vedoucí email od regionálního managera, s neochotou mi peníze vrátila. Nikdy více Lidl.
Hodnocení: