Společnost


Martin Plesinger

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60049Špatně provedené stavební práce/rekonstrukce (dílo )

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 28 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
22.08.2022, před 2 lety

Otto Lang

Znění stížnosti

Dne 29.7.2022 jsem uzavřel s výše uvedeným podnikatelem smlouvu o díle kterou se zavazoval rekonstruovat mojí koupelnu a WC .
Práce byla sice provedená, ale vadně . Dne 5.8.2022 jsem odeslal dopis o reklamaci díla (formou zprávy na messenger a poštou v písemné podobě) na který nebyla žádná reakce a doporučeně si ho podnikatel nevyzvedl . Vady neodstranil a neprojevil žádnou snahu o kontaktování a řešení problému .Některé z těchto vad které jsou spojeny se zhotovenou prací ohrožují majetek sousedů a znemožňují mi používat toto dílo .
Zde je popis některých vad které se aktuálně nacházejí na díle - poškozený přívod k baterii ze které poté voda ,poškozený ventil ve stupačce ze kterého kape voda ,nedodržený spád ve sprchovém koutu (všechna voda teče za sklo na podlahu) . Nedospárované kachličky/obklady špatně provedená izolace kolem sprchového koutu ,křivě položené obklady (kdy jedna kachlička vyčuhuje v řádu milimetrů nad ostatní )křivě položená podlaha, okousané obklady, křivé dořezy a mnoho dalších (fotodokumentace byla připojena v zprávě o reklamaci ) .
Dne 15.8.2022 jsem poslal oficiální žádost o odstoupení od smlouvy buhužel dodavatel si hned zablokoval moje telefonní číslo.


Požadované řešení

Kompletní opravu nebo vrácení plné částky za práci a použitý materiál .


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.9.2022 15:32, před 2 lety

Jestliže má dílo vady, může jej spotřebitel reklamovat. Zároveň platí, že vady je vhodné vytknout ihned při převzetí díla - jestliže však nedošlo k řádnému předání díla, může spotřebitel reklamovat i později.

Zároveň se zde přiměřeně uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě (v souladu s judikaturou Ústavního soudu):
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající (v tomto případě však zhotovitel), pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající (u díla zhotovitel) reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na zhotovitele (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Jestliže zhotovitel vůbec nereagoval na reklamaci (přestože ji nepřevzal, uplatní se domněnka doby dojití - dopis se třetí den po odeslání považuje se za doručený dle § 573 občanského zákoníku), patrně ji nevyřídil včas - podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího (resp. zhotovitele) informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2022 13:27, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.