Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. O vánocích 2021 jsem dostala české chytré hodinky Printwell PW101. Podstatné pro mne bylo, že měřily tlak, což jsem potřebovala. Měřily ho sice s velkými odchylkami, ale časem jsem zjistila, jaké odchylky jsou. Hodinky jsem každodenně nosila, sundávala jsem je jen při hygieně, měla jsem je i v noci. Pravidelně jsem je nabíjela a vzhledem k povolání učitelky jsem se o ně starala, takže znaky opotřebení byly opravdu jen mírné. Začátkem července se však hodinky přestaly nabíjet, tedy se vybily, takže jsem je předala příteli, který mi je koupil, ať je reklamuje, což učinil. Přesto byly hodinky vráceny neopravené, reklamace zamítnuta s vyjádřením technika - doručeny vybité. Skladování ve vybitém stavu může nenávratně poškodit baterii. Minimálně nošeny, stav opotřebení neodpovídá aktivnímu používání, hodinky nelze nabít, zjištěna poškozená baterie skladováním ve vybitém stavu nebo používáním nabíjecího zdroje s parametry v rozporu s návodem. Nabíjecí zdroj jsem měla správný - řídila jsem se pokyny v návodu. Při telefonátu na firmu Printwell a vysvětlení mi bylo sděleno, že oni věří svému technikovi, že je to slovo proti slovu. Při dotazu, co tedy mám dělat, mi nebyla doporučena žádná další možnost se slovy, že přece nepůjdou proti vlastní firmě a po otázce - tak to je mám vyhodit, mi bylo řečeno - můžete. Nelíbí se mi přístup firmy, s vyjádřením technika nesouhlasím
reklamace číslo RM22/00729
Požaduji opravu nebo výměnu, případně vrátit peníze.
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musela v by případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.