Počet nahlášených stížností: | 147 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 16.6. 2022 jsem na pobočce prodejny Hecht, kapitána Jaroše 836/66 Svitavy Lány 56802, mail prodejna.svitavy@hecht.cz
tel. 460 000970 reklamoval křovinořez značky Hecht 135 BTS. Zlomilo se mi při sekání madlo a od začátku co jsem křovinořez koupil nefungoval správně, když jsem stáhl sytič motor se vypnul, takže jsem musel jet pořád na třetinu sytiče. Žací nůž byl součástí balení a bylo mi řečeno že není kvalitní, že pro sekání je třeba jej koupit zvlášt, ohnul se po pár použitích. Reklamoval jsem křovinořez jako záruční opravu, záruka je 3 roky, protože jsem si ještě připlatil prodloužení záruky. Necelý týden před vypršením termínu 30 dnů do kterého měla být oprava provedena mi z prodejny Hecht Svitavy zavolali, že záruka mi nebyla uznána, ale pokud chtějí, že mi ho opraví na moje náklady. Teprve včera mi došla sms, že je reklamace hotova. Vidím v tom jasné nedodržení termínu záruční opravy a prasklé madlo byla podle mě mechanická vada už z výroby, musel jsem jej utahovat pořád dokola. Stejně tak stroj nepracoval správně od první minuty, co jsem jej koupil. Už jsem měl v minulosti dva křovinořezy a oba vydrželi bez problémů několik let, tady bylo všechno špatně od první minuty, asi součástky made in China. Proto prosím o prošetření mojí stížnosti. Podle mě bych měl mít nárok na vrácení peněz, nebo alespon jejich části při nedodržení termínu opravy. Díky Dobeš Jiří, mail dobesjcentrum.cz tel. 731906013
koupeno v Hecht, kapitána Jaroše 836/66 Svitavy Lány 56802, dne 17.5. 2022 Typ křovinořezu Hecht 135 BTS za cenu 2990 kč plus prodloužená záruka 299 kč
vrátit peníze, nebo alespon určitou část
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí, resp. v rámci prodloužené záruky, byla-li mezi stranami ujednána při koupi zboží. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Reklamace by v daném případě byla vyřízena včas a řádně, pokud by do 30 dnů od uplatnění práva z vadného plnění vyrozuměl prodávající spotřebitele o tom, zda:
- je reklamace uznána nebo zamítnuta, a
- je-li uznána způsob jejího vyřízení (oprava, dodání vadné současti nebo celého nového výrobku bez vad, přiměřená sleva, vrácení peněz), nebo
- zamítnuta - podložení odborným posudkem o charakteru vady a její (ne)opravitelnosti, a zároveň
- připraveno zboží k vyzvednutí (ať již opravené nebo neopravené).
Není-li z výše uvedeného ze strany prodejce dodrženo, nebyla reklamace vyřízena včas a řádně a spotřebitel má nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Dobeši, velice si vážíme, že jste se rozhodl zakoupit výrobek HECHT. Vždy se snažíme najít řešení tak, aby naši zákazníci zůstávali spokojeni jak s námi nabízenými výrobky, tak s našimi službami. Pevně věříme, že po kontaktování a akceptování návrhu smírného řešení Vaší stížnosti budete již s tímto křovinořezem plně a dlouhodobě spokojený. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel nás informoval, že si opravu zaplatil ze svého. Stížnost proto uzavíráme bez dosažení dohody.