Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den,
dne 19. 8. 2022 ráno mi PPL zaslalo sms, že mi budou dodávat zásilku. Nebyla jsem doma, byla jsem na víkend mimo Prahu. Později okolo 11 hodin přišla zpráva, že mi
zásilku uložili v boxu PPL. Následoval víkend, kdy jsem jako mnoho jiných občanů, byla mimo Prahu. Hned v pondělí 22. 8. okolo 12,30 hodin jsem si šla vyzvednout zásilku do boxu PPL. Zde jsem potkala pracovníka PPL, který vybíral několik boxů, aby odvezl nevyzvednuté zboží. Mezi nimi byla i moje zásilka. Žádala jsem o její vydání proti podpisu, ale nebylo mi to umožněno s tím, že musí zásilku odeslat zpět odesílateli. Stála jsem nad svým balíčkem a nemohla jsem si ho převzít. Naprosto absurdní situace. Pracovník mi sdělil, že to jejich systém neumožňuje, že to prostě neumí. Takže nejde o to, doručit zásilku, ale řídit se nastaveným systémem, ve kterém rozhodně nejde v prvé řadě o zákazníka. Byla jsem zcela šokována, něco takového se příčí normálnímu uvažování.
Můj balíček tedy před mými zraky odjel.
Pokud firma ukládá balíček do boxu, tak nelze do doby, po kterou může být balíček v boxu, započítávat sobotu a neděli. V mém případě do tak bohužel bylo. Telefonovala jsem na PPL a žádala, aby balíček neodesílali zpět odesílateli. Marně.
Žádám o nové doručení balíčku na moji adresu. A to bezplatně, nikoli za nějaký poplatek, protože rozhodně nepovažuji nedoručení balíčku na moji chybu!
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající - podnikatel, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.