Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 25. 7. 2022 pracovníci K+B Expert Klatovy odmítli reklamaci nefunkční TV. Předložen byl Zakázkový list (viz příloha), ze kterého vyplývá též datum zakoupení. Televize námi byla 15. 3. 2022 převzata po záruční opravě (na počátku tohoto roku rovněž nešla zapnout). Nefungovala však ani 6 měsíců po záruční opravě. Domnívám se správně, že pracovníci jednali nezákonně, když mj. nepostupovali v souladu: dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku: „Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.“ Pracovnice K+B Klt navíc odmítla dát potvrzení o zamítnutí reklamace s tím, že TV je už po záruce (toto by prý
vydala, kdyby byla TV v záruce). Rovněž trvala na kopii účtenky, datum prodeje však vyplývá ze Zakázkového listu, který vydal sám prodejce. V příloze je foto, jak tato pracovnice "zakládá" kopii našeho Zakázkového listu do svého šanonu (kopii našeho dokladu si udělala, přestože reklamační protokol vydat odmítla). Případ byl popsán ČOI s tím, že inspekce údajně nemůže soukromoprávní věc jako je reklamace řešit, a také s tím, že skutečnost, že televize nebyla řádně opravena záruční opravou bych musela prokázat prostřednictvím znaleckého posudku. Je to skutečně tak? Domnívala jsem se, že i v případě záruční opravy by mělo být uvažováno tak, že pokud přístroj nevydrží fungovat alespoň půl roku, předpokládá se, že nebyl řádně opraven... Předem děkuji za Váš názor. S pozdravem H. Kubů
TV HISENSE H43B7100 S/N 3164HG194539G2DAKH11528 zakoupená dne 21.6.2020 se zárukou 24 měsíců
Pokud je můj názor správný, prodejna K+B Expert Klatovy by měla uznat reklamaci.
|
Tweet |
V tomto případě nelze než konstatovat, že informace uvedené v zamítnutí reklamace ze strany prodávajícího byly v souladu se zákonem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.