Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
obracím se na vás s prosbou o pomoc. Při online podpisu smlouvy s dodavatelem energií, spol. MND jsem uváděl číslo svého účtu. MND však z nepochopitelných důvodů tento účet nahradilo jiným (jiného existujícího uživatele) a já to přehlédl.
Následně při vyúčtování a informování o zaslání přeplatku jsem si opět nevšiml a ani mě nenapadlo, že přeplatek vracejí na jiný účet, než jsem uváděl do smlouvy.
Snažil jsem se rozporovat a informovat je, že přeplatek vrátili na jiný účet, který není můj. Ohání se tím, že jsem jim podepsal smlouvu, kam MND vložilo tento jiný účet, než jsem uváděl a díky tomu nedošlo z jejich strany k pochybení.
I přes toto mě MND 29.6. informovalo, že si přes banku vyžádá platbu zpět. od té doby se mnou nekomunikují a na mou urgenci a prosbu, jak situace vypadá ze dne 25.7. opět nikdo nereagoval.
Je zde prosím možnost, jak se domoci svého práva a získat přeplatek, který mi patří? Nebo mám bohužel smůlu a díky tomu, že jsem si dostatečně nezkontroloval číslo účtu (i když mě nenapadalo, že změní číslo účtu), tak o své peníze přijdu. Nejedná se o vysokou částku (cca 1 000kč), ale jde mi o princip a hlavně mi vadí liknavost a odmítaví přístup spol. MND.
Děkuji za radu, pomoc, či cokoliv, co by situaci napravilo.
Michal Petr
MND – faktura VS 6822095123 - vyúčtování/přeplatek
Zaslání přeplatku na můj správný účet - 1058324010/3030
|
Tweet |
Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu po obdržení správných platebních údajů, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč, za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace elektřiny náleží spotřebiteli náhrada ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.