Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pravidelně navštěvuji jednu z posiloven společnosti Fitladyclub s.r.o. a mám zde předplacenou permanentku. V poslední době se mi již poněkolikáté stalo, že skutečný provoz v posilovně skončil o hodinu dříve, než je deklarováno na dveřích i stránkách společnosti a já nemohla čerpat předplacenou službu. Kdyby na stránkách uváděli skutečnou provozní dobu, předplatné bych si vůbec nekoupila, neboť vzhledem k mým současným časovým možnostem nemohu v této kratší provozní době službu této posilovny čerpat.
Prosím o sladění provozní doby se skutečnými časovými možnostmi zaměstnanců a neklamat klienty.
|
Tweet |
Provozovny podnikatelů (prodejny, ale i místa poskytování služeb spotřebitelům) musí být trvale a zvenčí viditelně označena prodejní dobou určenou pro styk se spotřebiteli, nejedná-li se o mobilní provozovnu nebo automat. Pokud by tomu tak nebylo, dopouští se podnikatel přestupku. Ze stížnosti to však nevyplývá.
Podnikatel má podle § 434 občanského zákoníku umožnit veřejnosti vstupovat s ním do právního styku v určené provozní době. Jedná se však o soukromoprávní povinnost, takže její porušení není možné sankcionovat prostřednictvím státního dohledu (např. České obchodní inspekce). Spotřebitelka by se mohla tohoto práva domáhat jedině soudní cestou.
Protože však má spotřebitelka permanentku, kterou může využívat pouze omezeně (případně na základě subjektivních okolností ji využívat nemůže vůbec), může požadovat přiměřenou slevu, dodržování otevírací doby a v krajním případě (kdy by služby nemohla čerpat vůbec) i odstoupení od smlouvy (nejspíše však jen do budoucna, neboť se domníváme, že permanentku již dříve běžně využívala).
Přestože Česká obchodní inspekce nemůže porušení otevírací doby sankcionovat, může se na ni spotřebitelka obrátit v případě, že by jí společnost nevyhověla s požadovaným řešením: Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.