Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#60111Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.08.2022, před 2 lety

Kateřina Fiebrichová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 31.8. 2020 jsem zakoupila v IKEA Brno umyvadlovou skříňku se 4 zásuvkami, zn. Hemnes (číslo výrobku 403.489.80), v ceně 7 490 Kč a Zrcadlovou skříňku,120x98 šedá, zn. Hemnes se 2 dvířky (číslo výrobku 203.489.95), v ceně 4 990Kč.
Po půl roce se začal postupně sloupávat nátěr po malých kouscích na zrcadlové skříňce. Nejdříve na odkládací desce pod zrcadlem v části, která se na odkládaní uz tolik nepoužívá, tudíž poškození pokládáním předmětů je nemožné. Momentálně se nátěr odloupává po celé ploše desky.
Další odloupávání nátěru je na boční straně umyvadlové skříňky, která je postavena cca 10cm od stěny, tudiž s boční stranou není vůbec manipulováno. Nátěr se také odlupuje u úchytky šuplíku a na spodní liště spojující umyvadlovou skříňku.


Dne 8.8. 2022 jsem poslala reklamační formulář na výše uvedené výrobky na kontaktní centrum IKEA, doplněnou o fotodokumentci poškozených částí. Dne 14.8. jsem dostala nabídku slevy na výrobek 4 990,00 20348995 HEMNES zrc.sk/2dv 120x98 šedá ve výši 20 %. Z celkové ceny výrobku 4990,- Kč se jedná o částku 998,-.

Se způsobem řešení reklamace jsem nesouhlasila. Vzhledem k tomu, že se jedná o koupelnový nábytek, který je vystaven vlhkosti téměř stále, není možné, aby se po necelých dvou letech nátěr zničil. Odloupávání se týká celé plochy desky a dále pokračuje.Takže je pravděpodobné, že nábytek bude časem úplně celý znehodnocený a tudíž nabízená kompenzace slevy 20% na výrobek byla pro mě nedostatečná. Trvala jsem tedy na výměně za stejnou zrcadlovou skříňku, která mimojiné zcela pasuje do nové koupelny, jak velikostí, tak designově. S tímto vyjádřením jsem také podala dotaz, jakým způsobem se řeší druhá reklamace na umyvadlovou skříňku.

Odpověď byla následující: Pro vyřešení Vaší reklamace bychom vám rádi nabídli slevu na výrobek:
20348995 HEMNES zrc.sk/2dv 120x98 šedá
1.ve výši 30 %. Z celkové ceny výrobku 4 990,- Kč se jedná o částku 1 497,- Kč.
2.výměnu požkozené části.

Telefonicky jsem tedy kontaktovala operátora, vyřizující reklamace, abych mu sdělila, že bych ráda výměnu poškozené části a také jsem se dotazovala, jak se vyřizuje druhá reklamace. Zjistila jsem, že druhá reklamace nebyla stále zaevidována. S operátorem jsme ji tedy zaevidovali pod stejným číslem první reklamace 278 - 5250013, s tím, že znovu odešlu fotodokumentaci k druhé reklamaci. Následně jsem obdržela e-mail, kde jsem byla vyzvána, abych poslala fotodokumentaci. Také mě informovali, že po obdržení
fotek druhé skřínky budou domlouvat výměnu a deinstalaci a kontaktovat mě. Vše jsem tedy znovu poslala, včetně detailů poškození i celé skříňky.
Dne 22.8. jsem dostala poslední vyjádření k reklamaci č. 278 - 5250013, kde mi bylo sděleno, že se reklamace zamítá na oba dva výrobky na základě poskytnuté fotodokumentace, tedy i na výrobek, ke kterému se už domlouvala výměna. Uvadím vysvětlení..."Výrobek nevykazuje známky odpovídající výrobní vadě, výrobek nese známky mechanického poškození způsobeného špatnou údržbou. Na mechanické poškození se záruka nevztahuje. Na základě uvedených skutečností se Vaše reklamace 278 - 5250013 považuje za vyřešenou
a uzavřenou. Oficiální vyjádření Vám bude zasláno poštou na Vaši adresu jako doporučené
psaní.Pokud s tímto vyjádřením nesouhlasíte, máte možnost obrátit se na existující subjekty
mimosoudních řešení spotřebitelských sporů, zejména na Českou obchodní inspekci, případně na příslušný soud.

S tímto nemohu souhlasit, nátěr se odloupává bez známky jakéhokoliv cizího poskožení. Je zcela patrné, že se jedná o nátěr, který není přizpůsobený koupelnovému nábytku, tedy vlhkosti prostředí.


Produkt

Reklamace evidovaná pod číslem 278 - 5250013 na výrobky: 1. 4 990,00 20348995 HEMNES zrc.sk/2dv 120x98 šedá. 2. 7 490,00 40348980 HEMNES um. skr./4zas. 120 šedá, která byla sepsána dne 09.08.2022.


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že oba dva výrobky jsou zapasovány do nové koupelny, bylo by komplikované nahradit jiným výrobkem ohledně velikosti a designu. Ráda bych výměnu poškozených částí, pokud nebude možné vyměnit, tak celý výrobek.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.8.2022 16:33, před 2 lety

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2022 11:52, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.