Počet nahlášených stížností: | 216 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Zakoupila jsem si na stránkách JOOT.CZ koženou bundu. Na stránkach se jeví jako eshop, až později v emailech zjišťuji, že si říkají nákupní galerií. Na stránkách mají všude uvedené certifikáty, že jsou nejlepší eshop roku 2021. 100% garance vrácení peněz, dopravu zdarma, a taky což pro mě bylo stěžejní, že balíček odesílají do 24 hodin (firma z Prahy, super, nebudu muset nikam chodit, tu bundu potřebuju na motorku, budu ji tu mít do 2 dnů)... Stále nic mě nevedlo k tomu, že by to mohl být podvrh....
Nejdříve jsem vybrala velikost, poté šla do košíku, zadala údaje (jméno, adresu, telefon), vybrala jsem dopravce Zásilkovna (ze 4 možných: Česká Pošta - balík do ruky, Zásilkovna - na adresu, DHL, PPL). Po té jsem přešla k platbě, bylo na výběr jen z PayU (GooglePay - přesměrován na PayU), nebo platba z účtu na účet.
Zaplatila jsem tedy kartou, hned mi přišla zpráva na email se shrnutím objednávky.
(Platba přijata!
Dobrý den,
potvrzujeme přijetí platby za objednávku 3010341
Objednávka bude expedována cobydup.) + shrnutí objednávky
Dozvěděla jsem ze shrnutí, že se tam bohužel přes automatický formulář vyplnila adresa, která už neplatí. A také, že se změnil dopravce. A neboť mají na stránkách uvedeno, že na zákaznické podpoře (bohužel jen emailové - to už mi přišlo trochu divné) odpovídají do pár minut, a jsou tam od 6.00 do 18.00 každý den, a protože bylo 17.10 zhruba, tak jsem nelenila a hned jsem jim poslala email, ať mi spraví dodací adresu.
Žádná odpověď.
Druhý den ráno jsem napsala další email, jestli by se mohla změnit adresa dodání, a uš trochu naštvaně jsem připsala, že bych ocenila, kdyby se mnou někdo komunikoval.
Nedošla mi odpověď, ale přišel další email:
(Potvrzujeme, že dodavatel odeslal objednávku.
Doba dodání se pohybuje v rozmezí 5 - 40 prac. dní z důvodu, že zboží, které prodáváme, je naprosto jedinečné a za velmi výhodnou cenu. Pouze ve velmi malém procentu případů se může dodací doba prodloužit na 60 prac. dní, ale není to obvyklé.
Zboží Vám dodávají nejlepší zahraniční dodavatelé z celého světa, kteří nabízejí prémiový výběr v České republice nedostupných a kvalitních produktů.
Moc nás mrzí, že nejsme schopni dodací dobu uspíšit, můžeme Vám ale garantovat, že budete s výrobkem spokojeni.
Moc si vážíme, že jste si vybral právě naší nakupní galerii. Věříme, že budete velmi spokojeni. Udělali jste výhodný nákup a i přes to, že jste třeba produkty viděli i u jiných dodavatelů, věřte že kvalita by se mohla významným způsobem lišit. Naši dodavatelé mají zcela jinou prémiovou a námi ověřenou kvalitu a vy budete určitě překvapeni :-)
Pokud by se zbožím cokoli bylo, je možné okamžitě kontaktovat naší zákaznickou podporu a vrácení peněz či reklamaci vyřešíme ihned k Vaší plné spokojenosti.)
Tak jsem na ten email odpověděla, asi už vážně naštvaně:
Dobrý den,
četl někdo můj email, který jsem zaslala bezprostředně po zaslání shrnutí objednávky? Byla tam zadána špatná adresa, přehodil se i špatný dopravce.
Zajímá mě tedy, na jakou adresu tedy dodavatel odeslal objednávku????
Na stránkách uvádíte, že:
Odpovíme do pár minut
V pracovní době od 6:00 do 18:00
Zatím mi nikdo neodpověděl, žádný z emailů, ale věřím, že pocit lehce nabytých peněz je moc hezký.
Komunikujte se mnou, prosím!!
Děkuji.
Poté mi přišla odpověď na ty první dva emaily:
(Vážený zákazníku, dobrý den,
tímto způsobem Vám zdvořile oznamujeme, že jsme byli nuceni změnit dopravce vzhledem k povaze Vaší objednávky a danému sortimentu. Můžeme Vás ujistit, že je to změna k lepšímu, neboť zboží díky tomu dorazí od zahraničního dodavatele i rychleji než obvykle.
Za tuto změnu se Vám moc omlouváme. Vzhledem k extrémnímu množství produktů, které je nabízeno na Marketplace se občas stane, že některé produkty nelze doručit zákazníkem preferovaným způsobem dopravy. Tato situace nás mrzí a chápeme, že když jste si zvolil jiný způsob dopravy, tak to bylo pravděpodobně z důvodu, že s kurýrní službou máte lepší zkušenosti než s Českou poštou.
Avšak mohu Vás ujistit, že se postaráme o to, aby Vám balíček dorazil v co nejbližším termínu a v pořádku. S ČP máme v poslední době velmi dobrou zkušenost a opravdu se téměř nestává, že by byl jakýkoli problém s doručením na adresu, pokud byla zadána správně.
Jako omluvu za to, že jsme byli nuceni změnit dopravce na jiného Vám zasíláme omluvný slevový poukaz na příští objednávku, který můžete využít Vy, nebo kdokoli jiný komu jej sdělíte. Slevový kód je na 25% - „OMLUVA25“.
Přejeme Vám krásný den zbytek dne.
S úctou
Zákaznický servis
S pozdravem a práním hezkého zbytku dne
Zákaznická podpora Joot.cz
Na to, že mi přejou krásny den, zbytek dne i hezký zbytek dne, a to i servis i celá zákaznická podpora Joot.cz, tak by mi místo omluvy a nějakýho voucheru, který věřte nebo ne, nikdy nevyužiju, mohli poslat odpověď.
No, našla jsem tady ty stížnosti, je mi to celé divné, nevěřím tomu, že bunda dorazí..ale co teď zmůžu? Nejraději bych chtěla odstoupit od kupní smlouvy hned, nemám tolik peněz, abych kupovala věci, které nedorazí... a navíc podporovat kluka, kterému bylo před třemi měsíci 20 let, a evidentně si myslí, jak vyzrál na to, že si bude vydělávat tím, že získá peníze od zprvu nic netušících lidí a nemusí hnout ani prstem (pak si možná objedná něco z "aláče" a prodá nám to za úplně jiné peníze... je dost velká hrůza :( máte nějakou radu?
Díky...
A neveřila bych, že já někdy naletím, vždycky si čtu i ty obchodní podmínky, nic špatné mi na tom nepřišlo...a teď tohle.. :(
díky...
Dámská motorkářská kožená bunda Bella
Komunikace, vrácení peněz, odstoupení od smlouvy, dříve než přijde zboží...
|
Tweet |
Předně uvádíme, že společnost Top Rise s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je rovněž možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.