Společnost


Ogroup s.r.o.

Počet nahlášených stížností:50
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60120Zamítnutá reklamace USB brusky na paty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.08.2022, před 2 lety

Marcela Budínová

Znění stížnosti

Dobrý den. Mám na vám prosbu. Protože si již nevím rady, tak se na vás obracím se stížností na tuto společnost. Pod tuto společnost spadá Slevomar.cz. S touto firmou se marně snažím rozumně domluvit, ale je to marné-- nekomunikuje se mnou a když tak úplně sporadicky a nic z její strany se nemíní vyřešit. 28.3. 2022 jsem si objednala na stránkách Slevomar.cz, která spadá pod tuto společnost--USB brusku na paty + EXTRA hlavice navíc za 169kč, byla to bruska jak na baterie, tak do elektriky a ještě jsem dokupovala 2x2hlavice náhradní-- celková částka i s dopravou činí 434kč. Když balíček dorazil, tak jsme brusku strčily do zásuvky a nic. Zjistili jsme , že čudlík, který se strká do brusky je menší než otvor , tím pádem nemá kontakt a nemůže fungovat. Ihned jsem volala do Slevomat.cz a paní mně řekla, že mám uplatnit reklamaci. Vše dát zpět do balíčku i s dodacím listem + napsat proč to nefunguje a poslat zpět. Když reklamaci uznají, tak mě vrátí poštovné , které jsem platila při odeslání. Nikdo mi nedal vědět, co s tím je , jestli balíček došel-- nic. Po určité době jsem volala , psala emaily a bylo mi sděleno, že mají ze zákona 30dní na vyřízení reklamace. 31 den jsem opět volala, psala, že překročili 30 denní reklamační lhůtu, tak od nich požaduji vrácení peněz z důvodu nedodržení 30denní reklamační lhůty, to mi poradili na ČOI Brno, kam jsem mezi tím psala o radu co mám dělat. Slevomar,cz mi odpověděl , že jsem to polámala sama a reklamace se zamítá a peníze nevrátí. že bruska je dle nich funkční, že ji můžu používat jen na baterie i když v elektrice je nefunkční. Odepsala jsem , že absolutně nesouhlasím -- kupovala jsem ji proto , že je do zásuvky tím pádem silnější. Nic opět. Měli jsme jet na dovolenou a psala jsem jim email, že kdyby změnili názor a chtěli poslat nové zboží, že nikdo není doma a nemůže balíček převzít. I přes upozornění mě balíček poslali a dopravce mě volal, že veze balíček a požaduje 129kč. Sdělila jsem mu , že balíček nemá kdo převzít , že to odesílatel věděl, tak at to pošle zpět. Vrátili jsme se a já opět volala, emaily-- nic - mrtvo. Nikdo mě nenapsal, neodepsal, nevolal. Pak jsem se dovolala a ptala, co je s reklamací a bylo mi řečeno, že jsem balíček odmítla je uložen a můžou mi účtovat 20kč denně za uložení . Normálně jsem se zhrozila a psala jsem at balíček pošlou, že nemíním platit takovou částku a chci to mít už vyřešené, že kdybych to koupila v Praze v Pařížské, tak by mě to nestálo tolik, kolik míní účtovat za uložení-- to je 20kč denně. Ta paní mi řekla, že to přepošle na reklamační oddělení. Jestli přeposlala, to nevím. Opět nic, mrtvo nikdo se se mnou nespojil a taky neřešil. Všechny emaily mám uložené. Je mi 65roků jsem unavená. zklamaná mám vztek a s takovým hnusným ,arogantním , neochotným jednáním jsem se nesetkala . Z jejich strany je to ignorace. Je to vůbec možné, aby takto jednali se zákazníkem, který zaplatí zboží a dostane zmetka a ještě se pomalu 5 měsíců s nimi handrkuje o 434kč, které mi dle zákona patří. Už jsem jim i nabízela at si ty mizerné peníze nechají , že jim je darují, když jsou na tom jako firma tak zle. Opět nic. Mám ale obavy, aby nenaskakovalo penále po 20kč denně a já z částky 434kč nakonec neplatila tísíce, to by ta bruska byla opravdu pozlacená. Děkuji vám za laskavost a že obtěžuji, ale nevím si už rady. Budínová Marcela , Zakřany 167, 66484 Zastávka u Brna


Produkt

USB bruska na paty Ped Egg+ EXTRA hlavice navíc za 169kč + jsem dokupovala 2x2 hlavice náhradní - celková částka i s poštou činní 434kč. Výrobní číslo + číslo modelu nevím a neviděla jsem ho, vše bylo z umělé hmoty- omlouvám se , netušila jsem, že to budu potřebovat, obal jsem posílala na žádost prodejce na reklamaci.


Požadované řešení

Z důvodu nedodržení 30 denní reklamační lhůty ze zákona a jejich arogantnímu, neprofesionálnímu jednání k zákazníkovi bych požadovala vrácení peněz. Měla jsem snahu se s nimi domluvit a vyřešit to k oboustranné spokojenosti, ale marně .


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.8.2022 11:11, před 2 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.

Vymáhá-li společnost poplatek za uložení zásilky, se kterým spotřebitel nebyl seznámen při objednávce zboží, jedná se o agresivní obchodní praktiku (i v případě, že by dané ustanovení mělo oporu v obchodních podmínkách, je vůči spotřebiteli neúčinné ve smyslu § 1753 občanského zákoníku) a spotřebitel může v této věci podat podnět na prošetření obchodních praktik uvedené společnosti u České obchodní inspekce.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2022 12:26, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.