Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.7.2022 jsem učinil objednávku přes e-shop a dle instrukcí zaplatil objednávku převodem na účet. Objednávka byla dle emailu ze dne 27.7 vyexpedována, ale žádné trasovací číslo nedorazilo. Dne 29.7 jsem požádal o storno objednávky, vzhledem k tomu, že jsem neobdržel trasovací číslo zásilky od přepravce. Email dosud bez reakce. Dne 2.8 mi přišel email z balíkovy, že zásilka byla uložena na jiném místě než bylo dohodnuto z důvodu poškození. Toto jsem telefonicky ověřoval na infolince, kde operátorka potvrdila, že zásilka byla poškozena je uložená na jiném místě.
Dne 10.8 byl zahájen proces navrácení zásilky odesílateli a 12.8 zásilka vrácena. Dne 17.8 jsem opět emailem kontaktoval odesílatele, který opět na email nereagoval.
Sledování balíku (výňatek) - 28. 7. 2022 - Zásilka v přepravě.. 30. 7. 2022 - Obdrženy údaje k zásilce.. 1. 8. 2022 - Zásilka převzata do přepravy. - z čehož je evidentní, že byly komplikace při odeslání zásilky e-shopem.
2x Sirup + doprava Balíkovna
vrácení peněz
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že spotřebitel již o zboží nemá nájem, považujeme za nejvhodnější možnost řešení odstoupení od smlouvy.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.