Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 18. 08. 2022 mi společnost Avast Software neoprávněně strhla z účtu 1. 090,- Kč. Nemám s touto společností žádnou smlouvu a o její služby nestojím.
Netuším, nic od této firmy nechci.
Okamžité vrácení peněz na účet.
|
Tweet |
V případě, že si podnikatel nechává zasílat (případně strhávat) platby, musí k tomu mít právní důvod. Pokud by takový důvod neměl, jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Možností může být například zablokování plateb, nicméně zablokování plateb jako takové nemusí být nejvhodnějším řešením - pokud by závazek existoval, měl by podnikatel právo na tyto platby a jejich neplacením by nemusel být závazek ukončen, ale spotřebiteli by vzrůstaly dluhy vůči společnosti.
Doporučujeme tedy preventivně smlouvu vypovědět - tím nedojde k uznání nároku společnosti a zároveň dojde (po uplynutí výpovědní doby) k ukončení závazku. V průběhu výpovědní doby jsou strany stále povinny plnit - spotřebitel musí platit a podnikatel musí dodávat obsah, ke kterému se zavázal.
Bezdůvodné obohacení lze po podnikateli požadovat zasláním předžalobní výzvy dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že jí byly společností vráceny peníze na účet. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.