Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Objednal jsem TV Samsung QE50Q80A za akční cenu. Poté od prodávajícího přišel potvrzující email s informací dodání do dvou dnů. Několik dalších hodin byla TV stále nabízena k prodeji. V den dodání přišel další email s informací, že má objednávka se stornuje z důvodu, že zboží není skladem. Prodejce jsem kontaktoval, že na dodání zboží trvám ale bez reakce.
Samsung QE50Q80A
Dodání stejné TV s nepatrně větší úhlopříčkou (model QE55Q80A). Případně dodání obdobného modelu QE50Q80B.
|
Tweet |
K nedodání zboží:
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Ke stornování objednávky prodávajícím:
Odstoupení od smlouvy prodávajícím je možné pouze dohodou a nebo ze zákonných důvodů. Samotný důvod, že "zboží není skladem" není důvodem pro stornování objednávky. Žádáme tedy společnost o uvedení důvodu, pro který byla kupní smlouva jednostranně zrušena.
Je však samozřejmě možné se se spotřebitelem dohodnout na změně v plnění (např. zmíněná obdobná TV).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Machoviči, je mi to velmi líto, ale zboží již nemáme a nebudeme mít skladem. Z tohoto důvodu byla Vaše objednávka stornována. Jelikož zde byla platba na dobírku, není potřeba vrácení finanční částky. Kolegové Vám již jako omluvu zaslali slevový poukaz a po dohledání veškeré komunikace Vám bylo vždy reagováno z naší strany s vysvětlením. S pozdravem, Hana overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.