Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#60161Poškozené zboží po přijetí do reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 7 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.08.2022, před 2 lety

Alena Fryková

Znění stížnosti

Dne 4.8.2022 jsem předala k reklamaci tablet zakoupený v alza.cz, který nešel zapnout ani nabít. Tablet byl vizuálně zcela v pořádku, což potvrzuje popis v příjemce, kde je zcela jasně uvedeno: kontakt ověřen, tablet pohledově v pořádku, vlasové škrábance, na těle drobné vrypy, tlačítka na omak funkční, porty v pořádku, displej nelze ověřit, sn ověřeno z krabice, zařízení není prohnuté. Viditelné mechanické či jiné poškození: Ne.

Dne 25.8.2022 mi přišel návrh na placenou opravu s tím, že bylo zjištěno mechanické poškození USB konektoru způsobující uváděnou závadu. USB konektor je odtržený od základní desky. Dále nalezeno mechanické poškození jack konektoru a zadního krytu. Zadní kryt je u jack konektoru prasklý/zdeformovaný.

Zároveň přišly fotografie tabletu, kde hned na první fotce je zcela zjevné viditelné poškození tabletu - velké prohnutí a prasklý a zdeformovaný port.

V takovém stavu jsem ovšem tablet nepředávala, jak zcela jasně potvrzuje příjmový protokol.

K poškození tedy došlo až PO přijetí tabletu do reklamace.

Cenový návrh na zaplacení opravy jsem tedy odmítla s tím, že takto můj tablet při předání nevypadal, jak potvrzuje popis na příjemce k reklamaci a požadovala záruční opravu. Alza ovšem trvá na svém.

Prodavač, který tablet k reklamaci přijímal nám při předání sděloval, že jsme ten den již 3. s tabletem této značky.


Produkt

Tablet iGET Blackview TAB G8 Gold LTE


Požadované řešení

Bezplatná oprava, výměna za nový, vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2022 11:13, před 2 lety

Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.8.2022 11:37, před 2 lety

Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu.
Tento případ nyní ráda ověřím na příslušném oddělení, ovšem požádám Vás o zaslání čísla reklamace, nebo jiného referenčního údaje, pod kterým bude možné tuto reklamaci dohledat.
Předem děkuji za Vaši odpověď a přeji Vám hezký zbytek dne. S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.8.2022 16:37, před 2 lety


Alena Fryková

Dobrý den, číslo reklamace je ***. Dne 28.8. mi po podání stížnosti přímo na alza.cz prislo toto vyjádření:

Dobrý den, paní Fryková,

děkuji za Vaši zprávu. Snažil jsem se s Vámi spojit i telefonicky, to se mi však nepodařilo. Váš případ jsem konzultoval s reklamačním oddělením a snažil se pro Vás zajistit co nejvíce informací. Věřím, že se mi podaří vše dořešit k Vaší spokojenosti. Po opětovném posouzení případu Vám vyjdeme vstříc a u reklamace *** Vám umožníme odstoupení od kupní smlouvy. Jakmile bude pro Vás reklamace připravena k vyzvednutí na prodejně v Liberci, napište nám a následně se postaráme o vystavení dobropisu, který obdržíte na emailovou adresu. Aktuálně tak ještě není možné učinit a to právě z důvodu pokročilé expedice na našem skladě. Věřím však, že s tímto řešením budete plně spokojena. Budu rád, pokud toto nedorozumění neovlivní Váš názor na naše služby a budeme mít zároveň příležitost se s případnými dalšími objednávkami o Vaši spokojenost zasloužit.

Pokud by se cokoliv vyskytlo nebo jste měla jakýkoliv jiný dotaz či přání, neváhejte se na mě obrátit, rád pro Vás vše potřebné zajistím.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný zbytek dne,



Marek Polakovič - Alza.cz
Customer Experience Specialist SK senior


Dne 30.8. 2022 mi pro změnu přišlo toto:

Dobrý den,

Vyjádření autorizovaného servisního střediska je pro nás směrodatné. Zařízení je dle servisu mechanicky poškozeno ze strany uživatele a jediná varianta jak zařízení opravit je placená oprava ze strany uživatele.

Pokud nesouhlasíte s vyjádřením servisního střediska, může být zařízení odesláno zpět bez opravy a vy jej můžete nechat přezkoumat soudním znalcem v oboru. Ten jako jediný může vyvrátit jejich tvrzení.

Máme zařízení zaslat zpět neopraveno? Nebo budete souhlasit s jejich cenovou nabídkou na opravu?

Prosíme o jasné sdělení jestli s cenovou nabídkou souhlasíte či nikoli.
Děkujeme.


S pozdravem



Filip Dostál - Alza.cz
Administrativní podpora senior

Aniž bych stacila jakkoliv zareagovat, přišlo následně toto:

Vážený zákazníku,

ne vždy věci dopadnou tak, jak bychom si přáli. Přestože jsme udělali vše, co bylo v našich silách, byla Vaše reklamace v servisním středisku zamítnuta.

Číslo reklamace: ***
Způsob vyřízení: Zamítnutí

Bližší informace: Zarizeni bylo diagnostikovano v servisnim stredisku. Zarucni reklamace byla zamitnuta. Podrobnosti jsou k nalezeni v servisnim listu prilozenem u zarizeni. Pristroj byl odeslan zpet bez opravy.

Zboží na vás čeká přímo na VÝDEJI ZBOŽÍ na prodejně Liberec na adrese Palachova 1404, Liberec Po-So 8:00-19:00, Ne 9:00-19:00.


Trvám na svém. Mé zařízení předané k reklamaci nebylo v takovém stavu jako mi bylo zasláno na fotografiích, což dokládá předávací protokol a vyjádření alzy o vrácení peněz.

Žádám teď tímto o prověření a konečné rozhodnuti. Nejsem tu nikomu pro blazny.

V případě, že mi peníze vráceny nebudou, jsem připravena praktiky Alzy mediálně zveřejnit a jít i soudní cestou s tim,ze byly kontaktovány i jiné osoby, kterým se toto u alzy stalo a podáme hromadnou zalobu. Tablet ma sice nizkou hodnotu oproti soudnim poplatkům, ale zde jde o princip.

Hezký den

Alena Fryková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.8.2022 16:03, před 2 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se mohla vyjádřit ke konkrétní reklamaci - číslo reklamace bylo přesunuto do "referenčních údajů".

Jak uvádíme v původním vyjádření: za zboží odpovídá ten, kdo jej má v držení. Jestliže v reklamačním protokolu není mechanické poškození uvedeno, může jej spotřebitel použít jako důkaz toho, že zboží bylo v době předání prodávajícímu v pořádku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.9.2022 14:15, před 2 lety

Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu.
Reklamace byla z naší strany přehodnocená a paní Frykové jsme ke dni 1.9. 2022 odeslali finanční prostředky na bankovní účet, čímž bylo naplněno odstoupení od kupní smlouvy.
Pokud je již vše v pořádku, ráda bych Vás požádala o uzavření případu.
Děkuji a přeji Vám hezký den. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2022 17:19, před 2 lety

Děkujeme společnosti za součinnost a žádáme tímto spotřebitelku o potvrzení vyřešení stížnosti a popř. i uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.10.2022 22:00, před 2 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2023 11:43, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.