Společnost


ZEPTER INTERNATIONAL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:20
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#60178Zepter kontaktoval rodiče a přesvědčil, aby koupili My Ion osobní čističky vzduchu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 9 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.08.2022, před 2 lety

Petr Helebrant

Znění stížnosti

Před dvěma týdny kontaktovala mé staré rodiče telefonicky paní B. z firmy Zepter. Kontakt měli už od předchozího prodeje před pár lety. Tehdy se jednalo o předraženou žárovku. Teď se jedná o osobní čističku vzduchu My Ion - malý váleček, který se má nosit zavěšený na krku, a který má vytvořit kolem hlavy půl metru vzduchu bez virů (covid), baktérií a prachu. Důkazem toho má být názorná ukázka, jak tento přístroj odstraní dým z uzavřené sklenice. Je naprostý nesmysl, aby zařízení samotné ve volném prostoru ochránilo člověka před čímkoliv, např. před covidem. Jen to dává falešný pocit bezpečí. Jednak k tomu ten přístroj nemá dostatečnou energii (a kdyby měl, byl by nebezpečný tvorbou jedovatého ozonu nebo volných radikálů), dále by musel být zaražený do nosních dírek. Záporný elektrický náboj, který má vylétávat ze zařízení, se nalepí na prach a následně přitáhne zpět ke kladnému náboji, který zůstal na těle, takže špína ze vzduchu se akorát dostane na tělo, možná až na sliznice. Vysvětlil jsem toto rodičům poté, co jsem je minulý týden naprosto nečekaně potkal ve městě, kousek od kanceláře firmy Zepter, kde před pár minutami podepsali smlouvu na koupi rovnou dvou kusů zařízení celkem za 9180 Kč. Matku dokonce svým kouzlem vytáhli z postele, přestože se cítila špatně. Zboží už dorazilo na poštu, ale ještě ho nikdo nepřevzal. Je nějaká možnost zrušit tohle celé?


Produkt

My Ion osobní čistička vzduchu


Požadované řešení

zrušení smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2022 09:38, před 2 lety

Na daný případ se nevztahují ustanovení občanského zákoníku o koupi zboží mimo obchodní prostory a vzájemné vztahy mezi spotřebitelem a prodejcem se řídí ustanoveními obsaženými v kupní smlouvě.

Jestliže kupní smlouva obsahuje možnost odstoupení od smlouvy a spotřebitel postupoval v souladu s těmito podmínkami pro odstoupení ve smlouvě uvedené, nemůže prodejce tyto podmínky dodatečně měnit.

Spotřebiteli doporučujeme, aby vyhledal právní služby a celou věc prodiskutovala s advokátem, který by smlouvu prostudoval (seznam advokátů je mimo jiné možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/advokati).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/

Má-li spotřebitel podezření, že výrobek nemá vlastnosti deklarované prodejcem, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku.

Praktika je klamavá tehdy, když podnikatel uvede nepravdivou informaci a ta má (nebo může mít vliv) na rozhodnutí o koupi zboží. Klamavou může být i praktika obsahující pravdivou informaci, pokud je ta informace poskytnuta takovým způsobem, že může uvést spotřebitele v omyl, a mohl by na základě tohoto omylu učiní spotřebitel rozhodnutí o koupi.

S podnětem na nekalou obchodní praktiku se spotřebitel může obrátit na Českou obchodní inspekci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.9.2022 14:21, před 2 lety

Vzhledem k tomu, že neznáme konkrétní číslo uzavřené kupní smlouvy, můžeme odpovědět jen v obecné rovině:
- na kupní smlouvu uzavřenou MIMO PROSTORY OBVYKLÉ k podnikání se vztahuje občanský zákoník § 1829 ods. 1 a kupující má nárok na odstoupení od kupní smlouvy,
- na kupní smlouvy uzavřené v prostorech našich provozoven nahlášených na ŽÚ a zapsaných v ŽR se občanský zákoník nevztahuje a není možné od kupní smlouvy odstoupit v žádném termínu, přesto jsme připraveni našim zákazníkům nabídnou vstřícné řešení.
Co se týče výrobku, jedná se osobní ionizátor, který využívá technologie ionizace vzduchu k odstranění škodlivých částic ve vzduchu. Výrobek má všechny potřebné certifikáty EU.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.9.2022 22:46, před 2 lety


Petr Helebrant

Důvodem, proč jsem se obrátil na portál www.vasestiznosti.cz bylo právě to,
že smlouva byla podepsána v prostoru firmy Zepter, což vyřazuje ochranu kupujícího občanským zákoníkem.
V úvodním textu stížnosti píšu:
"...kanceláře firmy Zepter, kde před pár minutami podepsali smlouvu...",
takže odpověď firmy Zepter mohla být konkrétní k tomuto případu a ne obecná, nicméně i tak je jasná, tj. píšou:
"není možné od kupní smlouvy odstoupit v žádném termínu".
V čem tedy spočívá ono "vstřícné řešení" uvedené v odpovědi dále? Proč není uvedeno rovnou?
Rodiče klidně vrátí i "dárek" - deštník, u kterého Zepter nezapomněl do dokladů poznamenat, že stojí 730 Kč se slevou -730 Kč,
na který byli na prezentaci výrobků Zepter a následný prodej do jejich kanceláře vlákáni.
Pojmem "PROSTOR OBVYKLÝ k podnikání" se tedy myslí i kancelář v Šafaříkových Sadech 3?
Rychle byla podepsána smlouva, a zboží rychle dorazilo na určenou adresu.
Jaký jiný obchod vyžaduje k prodeji takových výrobků běžnému spotřebiteli podepsat nějakou nevypověditelnou smlouvu?

Součástí zásilky byl i leták s odkazem na certifikát kvality, ovšem k úplně jinému výrobku - velkému filtru Therapy Air Ion.
Nevím, o čem je řeč, když Zepter říká, že výrobek má certifikáty od EU. Kde jsou? Pokud jsou, tak hovoří se tam o funkčnosti nebo jen nezávadnosti?

Jsem připraven ukázat (principiální) nefunkčnost výrobku při jednoduchých experimentech,
které si může provést každý (nafouknutý lepkavý balonek, sprej s potravinářskou barvou představující kapénky s bacily, prach - před tím vším má výrobek chránit).
Prostě to nefunguje, narozdíl od úplně obyčejného respirátoru.
Rovněž mohu dodat ofocené všechny průvodní dokumenty (návod, letáky o tom, co to všechno dokáže, fotky, smlouvu..), ale nevím, zda se to sem může.

Výrobek a jeho prezentace hraničí se šarlatánstvím. Celé je to pečlivě vymyšlená past na starší lidi.
Pomocí psychologických triků je vmanipulují do nákupu něčeho, co nechtěli, nepomůže jim a navíc dodá falešný pocit bezpečí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2023 13:56, před rokem

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.