Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:787
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#6018Odmítnutí vrácení peněz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

24 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.02.2015, před 10 lety

Jaroslav Stejskal

Znění stížnosti

V pondělí jsem zakoupil v prodejně akumulátorovou vrtačku. Doma jsem zjistil že výrobek nesplňuje moje očekávání a navíc vykazuje vadu. Hned druhý den jsem šel výrobek vrátit s tím, že chci vrátit peníze. Jaké ale bylo moje překvapení, když jsem se dozvěděl, že pokud má výrobek vadu, už to není vracení ale reklamace. Přestože jsem trval na vrácení peněz, bylo mi sděleno, že "mám smůlu" že je to rozbité. Připadá mi absurdní, abych svým poctivým chováním, že jsem upozornil na vadu výrobku, přišel o možnost vrácení peněz. Prodavačka mi navíc sdělila, že do reklamačního protokolu sice napíše že chci vrátit peníze, ale je jen na libovůli firmy jestli mi vyhoví. Domnívám se, že postup prodejny je v rozporu se zákonem.


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2015 14:19, před 10 lety

Jestliže spotřebitel zakoupil věc v kamenném obchodě, nemá ze zákona právo následně od smlouvy odstoupit bez udání důvodu a žádat vrácení peněz. Je jen na vůli prodávajícího, zda toto umožní. Takové právo by spotřebiteli náleželo pouze při koupi mimo obvyklé obchodní prostory nebo při koupi na dálku (např. prostřednictvím elektronického obchodu).

Pokud byla na věci při převzetí vada, je třeba tuto vadu reklamovat u prodávajícího. Spotřebitel má následně právo na dodání nové věci bez vad. Pokud by se vada týkala jen součásti věci, pak by mohl požadovat jen výměnu této součásti. Jestliže by to však bylo vzhledem k povaze vady neúměrné, měl by spotřebitel jen právo na bezplatné odstranění vady. Právo na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz by měl spotřebitel, jen pokud by dodání nové věci, výměna součásti nebo odstranění vady nebyly možné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.2.2015 16:19, před 10 lety

Dobrý den,
naše společnost vychází vstříc svým zákazníkům a nabízí možnost vrácení spotřebního zboží, a to bez udání důvodu, do 30 dnů od koupě. Zboží je nutné přinést v originálním obalu, neporušené a předložit doklad o koupi.
V tomto případě byl postup našich zaměstnanců na prodejně správný. Zboží s vadou bylo přijato jako reklamace.
V případě dalších dotazů se neváhejte obrátit na naši bezplatnou zákaznickou linku - 800 115 435, kde Vám rádi pomůžeme.

Děkujeme
Lidl Česká republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.2.2015 19:51, před 10 lety


Jaroslav Stejskal

Dovolím si zrekapitulovat situaci:
Pokud jako zákazník vrátím zboží ve lhůtě 30 dnů, dostanu ihned peníze zpět. Pokud ve stejné situaci zároveň upozorním na zjištěnou vadu, peníze nedostanu a dostanu jen upozornění, že zboží bude reklamováno a na peníze nemám nárok.
Z toho plyne upozornění pro všechny zákazníky Lidlu. Pokud budete zboží vracet a zjistíte zároveň nějakou jeho vadu, MUSÍTE JÍ V KAŽDÉM PŘÍPADĚ TAJIT, protože pak se na vás možnost vrácení nevztahuje !
Až budou všichni zákazníci Lidlu (kteří zde ještě budou ochotni něco nakupovat) s tímto zvláštním přístupem seznámeni, vrácené a vadné zboží pak bude putovat z jednoho zákazníka ke druhému, dokud se nenajde nějaký hlupák, který na chybu upozorní. Připomíná to pohádku kde převozník u přívozu předával pádlo tomu kdo se nechal nachytat...

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.2.2015 12:09, před 10 lety

Vážený zákazníku,
dovolujeme si reagovat na Vaši zprávu. Naše služba zákazníkům, která umožňuje vrácení nepoškozeného a nepoužitého zboží do 30 dnů funguje nad rámec legislativy. Prodejcům v Česku žádný zákon nestanovuje, že zboží, které zákazníkovi z jakéhokoli důvodu nevyhovuje, musí přijmout zpět, nebo vyměnit za jiné.
Je samozřejmě možné, že zboží, které jste zakoupil, mohlo mít při nákupu výrobní vadu. Pokud však vada není odhalena přímo při nákupu, je nutné při budoucím vrácení přistupovat ke zboží jako k reklamaci.

Je nám líto Vaší zkušenosti a doufáme, že s našim zbožím budete již v budoucnu spokojený.

S pozdravem
Lidl Česká republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.3.2015 20:25, před 10 lety


Jaroslav Stejskal

Ze zákona jednoznačně plyne "pokud se prodejce písemně zaváže k možnosti vrácení .... ".
Na každé účtence se zavazujete vrátit peníze bez udání důvodu ve lhůtě 30 dnů.
Váš přístup proto stále považuji za protizákonný.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2015 15:21, před 10 lety

Jestliže prodávající umožňuje odstoupení od smlouvy bez udání důvodu, musí spotřebitel splnit podmínky, které pro odstoupení prodávající vyžaduje (tedy např. předložení originálu dokladu o koupi zboží nebo vrácení v původním (nezávadném) stavu a obalu).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.