Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přes smsticket.cz jsem zakoupila vstupenky na koncert Gregoriani. Zakoupila jsem nejprve 4 ks a v dalším emailu pro známé dalších 5 ks. Koncert byl 2x odložen kvůli covidu, následně úplně zrušen. Požadovala jsem vrácení vstupného a bylo mi řečeno, že veškeré tyto pohledávky převzala agentura smsticket. Kontaktovala jsem je tedy a dle jejich pokynů i následně zaslala všechny požadované dokumenty. Vrácení mělo být vyřízené do 31.5, vč. kopií vstupenek. Také jsem byl vstřícný a souhlasil s tím, že mi může být vráceno pouze 80% ceny vstupenek, zaslal jsem na jejich e-mailovou adresu i smlouvu s uvedením svého čísla účtu, na který mi mají vstupné vrátit. Dle smlouvy mi měli částku vrátit do 31. 5. 2022, ale nic se nestalo. Opakovaně jsem věc urgovala a naposledy mi bylo e-mailem sděleno, že společnost smsticket vstupné vrátit nemůže, za vrácení odpovídá výhradně pořadatel. Takže opět na začátku začarovaného kruhu. Po kontaktování společnosti fppro, na email, je bezvýsledné, schránka je přeplněná a nikdo nereaguje, coby zpětná vazba, ani snaha o uvolnění jejich schránky, aby bylo možné další komunikace.
Je vůbec možné se domoci vrácení poměrně dosti vysokých částek v dnešní době?
Prvních 5 ks - vstupenka č. místo 46 - Qkod 326-265-2
místo 47 - Qkod 182-479-9
místo 48 - Qkod 665-076-5
misto 49 - Qkod 021-932-2
místo 50 - Qkod 729-850-2.
Původní cena 7950,- Kč, po žádosti - 6360,- Kč - vrácení peněz.
Další 4 ks - vstupenka č. místo 39 - Qkod 022-962-1
místo 40 - Qkod 407-010-5
místo 41 - Qkod 402-712-6
misto 42 - Qkod 195-341-1.
Původní cena 6360,- Kč, po žádosti - 5088,- Kč - vrácení peněz.
Vrácení na účet, ze které byly peníze odeslány, kontrolou emailů, ze kterých byly objednány.
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pořadatele akce je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.