Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Přišla mi SMS na zaplacení faktury na č ástku 399,- Kč na zahraniční účet baz dalších podrobností s upozorněním, že se vyhnu poplatku za výzvu Vůbec nevím za co je faktura ani není uveden variabilní symboél. Číslo faktury mi nic neříká. A rozhodně jsem si neobjednával žádnou službu ani zboží od společnosti, která nemá v ČR účet.
Stejnou částku platí, ale na tu mi chodí složenky a platím z z mého účtu na český účet
Nevím o jaký produkt či službu se jedná
Zjistit zda se jedná o podvod. Připadně by měl být uveden variabilní symbol a za jaký produkt je částka požadována
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a zda nebyla později zrušena.
Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.