Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Nedodali zboží a peníze si nechají... Po urgencích stále dokola písnička, že až se jim vrátí TV kterou jsem nikdy neviděl ani nepřevzal na sklad, tak mi přijde storno. Snad to není můj problém. Nemají snad právo držet peníze déle jak 14 dní...
Koupě Smart televize TCL 40ES560
Vrácení peněz. Když zboží nejsou schopni dodat.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
zákazník byl o procesu a postupu řešení celé situace prokazatelně informován dne 23.8.2022.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Dobrý den,
tak si to shrňme...
11.8.2022 objednané a ihned zaplacené zboží - nikdy nebylo dodáno!!!
12.8.2022 - informace o odeslaní přes DPD, který následně vracel balík zpět... (nejspíš poškozeno, bůh ví)
15.8.2022 - odpověď na otázku proč mi nepošlete jinou: jakmile se zboží vrátí na sklad, příjde Vám email o stornu a vrátí se Vám platba.
23.8.2022 - ANO po další urgenci jak píšete, volá paní a říká, tu samou básničku jako 15.8.2022 a že už to budou mít na skladě a nejpozději zítra se mi peníze vrátí...
31.8.2022 - peníze nikde - strohá odpověď tady na Dtestu! Ještě děláte blbce ze mě?
Tak teď mi řekněte, kde berete tu drzost, za nedodané zboží držet mé peníze půl měsíce ??? Mě osobně je úplně jedno jestli se vám vrátí na sklad nebo ne, to je váš problém!!! Vystavte storno vraťte těch ubohých pár tisíc a je to bez problému...
Neděkuju za nic
Mráz
Dobrý den,
jak jsme již spotřebiteli několikrát sdělili, došlo bohužel při přepravě k poškození výrobku. Spotřebiteli jsme celou situaci vysvětlili, postup byl dodržen a v souladu se zákonem.
Dle kontroly je již vystaveno storno (zákazník obdržel písemné potvrzení na svůj e-mail) a požadavek na vrácení peněz předán k vyplacení prostřednictvím refundace GoPay.
Stížnost tímto považujeme za vyřízenou a prosíme o její uzavření.
Ještě jednou se za případné komplikace se omlouváme.
Tým OKAY.
Děkujeme stranám za součinnost.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl následně v krátkosti potvrdit přijetí finančních prostředků a následně stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Na základě uzavření případu spotřebitelem uzavíráme stížnost s dosažením dohody.