Počet nahlášených stížností: | 790 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den, mám u společnosti Lidl Česká republika v.o.s. naprosto stejnou zkušenost jako pan Jaroslav Vávra, který psal v červenci 2022. Na konci měsíce června 2022 jsme objednali paddleboard. Za 14 dnů na dovolené jsme jej nafoukli, vše dle návodu. Po pár hodinách se přímo v lepeném spoji vytvořila asi 50 cm díra. 27.7. jsem přes webové stránky Lidlu reklamoval. Do dnešního dne reklamace nevyřízena. 3x jsem urgoval e-mailem, ze strany Lidlu bez jakékoliv reakce. Dnes voláno na infolinku 800 115 435. Jediné co jsem se dozvěděl, stejně jako v e-mailu z 27.7.2022 bylo, že mou reklamaci předají na příslušné oddělení. Kučík
Číslo výroku 100337236 F2 Paddleboard Sport Kajak 10,5
Žádám o vrácení zaplacené částky
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Jestliže tedy podnikatel nevyřídil reklamaci ve 30denní lhůtě, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit a získat tak své peníze zpět.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Kučíku, mrzí nás, že Vaše reklamace stále nebyla dořešena. My zde na dTestu bohužel nedokážeme Vaší reklamaci zaurgovat. Kontaktujte prosím náš zákaznický servis na bezplatné lince 800 115 435. Věříme, že reklamace bude vyřízena k Vaší spokojenosti. S pozdravem Lidl Česká republika v.o.s.
27.7. podána reklamace, ta byla po uplynutí více než 30 dnů uznána. Zboží vráceno zpět Lidlu. Zasláno číslo mého účtu pro vrácení peněz. A peníze stále nevráceny.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.